קנדיד - אופרטה קומית מאת לאונרד ברנשטין

פסטיבל ברנשטין
מבצע מיוחד! כרטיסים ב-100/150 ש"ח

תאריך

02.1.2019

יום רביעי 20:00

אולם

אולם הקונצרטים ע"ש לואי

מיקום

היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן

מיקום

היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן

אולם

אולם הקונצרטים ע"ש לואי

אמנים

מרין אולסופ, מנצחת 

ג’יין ארצ’יבלד, סופרן (קונגונדה)

ניקולס פאן, טנור (קנדיד)

אלקס רומנו, מצו-סופרן (פאקט)

ויקטוריה ליוונגוד, מצו-סופרן (גברת זקנה)

אלי גורנשטיין טנור (פנגלוס/מרטין/מספר)

תיאו הופמן, בריטון (מקסימיליאן)

אלכסנדר יגודין, טנור (מושל/ונדרדנדור/רגוצקי)

סיימון קריכלי, טנור (שני סניורים)

אורי בצ’קו, טנור (שני סניורים/אינקוויזיטור)

איליה יוסיפוב, טנור (שופט)

תום כהן, סופרן (כבשה 1)

שי בלוך, מצו-סופרן (כבשה 2)

נועם לוונשטיין, בריטון (קפיטן)

המקהלה הישראלית ע”ש גארי ברתיני בהדרכת רונן בורשבסקי 

תוכנית הקונצרט

לאונרד ברנשטין: קנדיד

מידע על האירוע

לפי הסאטירה הנוקבת של וולטר. הרפתקאותיו של קנדיד התמים, המחפש אחר "הטוב שבכל העולמות" ואינו מאבד את תמימותו ואת רוחו האופטימית על אף כל הקשיים והאסונות.

"את ברנשטין ראיתי מנצח לראשונה כשהייתי בת 9," מספרת המנצחת האמריקאית הידועה מרין אולסופ. "נכחתי באחד הקונצרטים שלו לבני הנוער ומהרגע שעלה על הבמה נכבשתי בקסם ה'ברנשטייני' הידוע. בשנות העשרים המאוחרות שלי (היא מוסיפה בראיון שנתנה לקרנגיהול) זכיתי ללמוד אצלו. הדבר המיוחד ביותר שלמדתי ממנו הוא לספר סיפור דרך המוזיקה, אם הוא לא ידע את הסיפור של יצירה מסוימת הוא היה ממציא אחד, הוא אמר שאנחנו כבני אנוש חייבים סיפור. אנחנו צריכים התחלה אמצע וסוף ועל המוזיקה לספר את הסיפור הזה.” אחרי לימודיה אצל ברנשטין פיתחה אולסופ קריירה מרשימה וכיום היא מכהנת כמנהלת המוזיקלית של תזמורת בולטימור.

השילוב של השכלה מוזיקלית רחבה, הבנה עמוקה של המדיום הבימתי ויכולת מלודית ותזמורית מרהיבה מאפיינים את “קנדיד”.

תולדות היצירה מעניינות. היא נכתבה במקור בין השנים 1956-1954 עבור בימות ברודווי. את הליברית כתבה ליליאן הלמן והבמאי של ההפקה המקורית היה לא אחר מאשר  טיירון גת'רי. "קנדיד" שרדה 70 ערבים בברודוויי, כמות מכובדת מספיק של הצגות שעדיין לא מצבה את היצירה כ"הצלחה" או "שלאגר" אבל עוררה מספיק עניין כדי שגרסאות שלה יצוצו מאז מתוך ניסיונות להחייאה של המחזמר הזה. הגירסה הקונצרטית של היצירה, שאותה נבצע נוצרה ב-1988 עבור האופרה הסקוטית. מבחינה מוזיקלית אפשר להבחין ביצירה באלמנטים המזוהים בדרך כלל עם האופרטה הוינאית, אלא שהם מוגשים בה בתוספת ה"תבלינים" הברנשטיינים של הרמוניות ג’אז  של מקצבים נמרצים ושל תזמור עתיר כלי נקישה. חדי האוזן שבין המאזינים יכולים אולי לזהות אלמנטים מוכרים מתוך “סיפור הפרברים”, שמועדי החיבור שלה חפפו את סיום העבודה על "קנדיד". נדמה שברנשטין, שהיה חצוי מהרבה בחינות בין במת הקונצרטים והבמה ה”קלה” הצליח ליצור ב"קנדיד" תמהיל מהנה ומרשים שמצליח (שנים לפני שעשה זאת עמיתו הצעיר סטיבן סונדהיים עם "סוויני טוד") לשרוד ביצועים קונצרטיים (כמו זה הנמצא בהקלטה שהפיקה עבורו “דויטשה גראמופון” ובה הוא מנצח על צוות הכולל בין היתר את ג'רי האדלי ו… כריסטה לודוויג) והבמה הקלה.

טווח מחיר

100 - 150 ש"ח

משך הקונצרט

כשעתיים כולל הפסקה

משך הקונצרט

כשעתיים כולל הפסקה

טווח מחיר

100 - 150 ש"ח

עקבו אחרינו