צילום: מירי דוידוביץ׳ ורמי זרנגר להב שנימנהל מוזיקלי: זובין מהטה מנהל מוזיקלי אמריטוס: 8 9 ה ע ו נ ה ה ־ 2 0 2 5 - 2 0 2 6 2025 * הפילהרמונית בג'ינס * דצמבר 2 : תל אביב
הפ י ל ה רמ ו נ י ת ה י שר אל י ת בידי ברוניסלב הוברמן 1936 , נוסדה בתרצ"ז להב שנימנהל מוזיקלי: זובין מהטה מנהל מוזיקלי אמריטוס: היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן אולם הקוצרטים ע"ש לאוי תל-אביב, ירושלים וחיפה: 1 מחלקת המנויים, רח' הוברמן * 3766 / 03-6211777 :' טל 1533-5253695 : פקס 6123401 , ת״א 23500 ' ת' דכתובת למכתבים: www.ipo.co.il אתר האינטרנט של התזמורת: 055-7000232 מסרונים: | info@ipo.co.il דוא"ל: הפילהרמונית הישראלית נתמכת בידי משרד התרבות והספורט, מינהל התרבות, המחלקה למוזיקה, קרן הפילהרמונית הישראלית, קרן התרבות קנדה-ישראל, ידידי התזמורת בבריטניה, באוסטרליה, בארגנטינה, בברזיל ובצרפת, וכן היא נתמכת ומיוצגת בארה"ב בידי אגודת ידידי התזמורת בארה"ב הפסנתרים מבית סטיינוויי שבהם מנגנים הסולנים הם תרומתם של מר יוסף בוכמן, פרנקפורט ושל גב' קרול שוסלר, ניו יורק ו י נ צ ' נ ז ו מ י ל ט א ר י מ נ צ ח ד נ י א ל מ ז ע ק י נ ג ן ב ס ו ן י ע ל א ב ק ס י ס מ נ ח ה 2 ' ק ו נ צ ר ט למ נ ו י י ם מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לאוי 21:00 | י"ד בכסלו תשפ"ו | 4.12.25 | ' יום ה | הפילהרמונית בג'ינס
הבמה ע"ש רושל ודייויד א' הירש בימת המנצח ע"ש זובין מהטה תרומת רות וברוך רפפורט מבואת הכניסה ע"ש ליזיקה ז"ל, עמי וטדי שגיא ו י נ צ ' נ ז ו מ י ל ט א ר י מ נ צ ח ד נ י א ל מ ז ע ק י נ ג ן ב ס ו ן י ע ל א ב ק ס י ס מ נ ח ה )1901-1813( ג'וזפה ורדי הפתיחה לאופרה "ערבית סיציליאנית" )1791-1756( וולפגנג אמדאוס מוצרט קונצ'רטו בסי במול מז'ור לבסון ולתזמורת, 191/186e ' ק אלגרו אנדנטה מא אדג'ו רונדו: טמפו די מינואטו )1924-1858( ג'קומו פוצ'יני אינטרמצו למערכה השלישית מתוך האופרה "מנון לסקו" )1937-1875( מוריס ראוול 2 ' דפניס וכלואה, סוויטה מס השחר פנטומימה מחול כללי
ה פ ת י ח ה ל א ו פ ר ה " ע ר ב י ת ס י צ י ל י א נ י ת " )1901-1813( ג'וזפה ורדי לאחר שהשלים את שלוש האופרות "הטרובדור", "ריגולטו" ו"לה טרוויאטה", שסימנו את תקופת האמצע ביצירתו ובעיקר את הצלחתו הגדולה הרצופה, שב ורדי לעסוק בנושאים היסטוריים, בעיקר בהיסטוריה של איטליה. האופרה "ערבית סיציליאנית" מסתמכת על אירוע היסטורי דרמטי; טבח שטבחו סיציליאנים בחיילים צרפתים שהיו מופקדים עליהם, . סדרת 1282 במרץ 30־ בלילה אחד, בפלרמו, ב האירועים הגיעה לשיאה לאחר שחייל צרפתי התנכל לאישה מקומית נשואה. בעלה, שהרגיש שאינו יכול לעמוד מן הצד, שלף סכין והרג את הצרפתי. החיילים שמיהרו לסייע לחייל נתקלו להפתעתם בהתנגדות אלימה של המקומיים. אז צלצלו פעמוני הכנסיות לתפילת ערבית. באותו ערב יצאה הקריאה למרוד בצרפתים; הסיציליאנים הלכו מבית לבית, מבית מרזח אחד לאחר והרגו חיילים, את בנות זוגם המקומיות, ולא חסו גם על כמרים ועל נזירים צרפתיים. בבוקר המחרת נמנו כאלפיים גוויות של צרפתים בפלרמו, בירת סיציליה. האירוע הביא לקריסת האימפריה של השליט שארל, רוזן אַנז'וּ ופרובאנס, מלך נאפולי, סיציליה, אלבניה וירושלים. למרות שהיה מלך סיציליה, שארל לא ביקר מעולם באי ושלח את צבאו לנהל אותו. בעקבות הטבח קרס שלטונו ובעקבותיו קרס גם שלטון האפיפיורים ברחבי האימפריה. "ערבית סיציליאנית" היא האופרה הראשונה שהלחין ורדי בצרפתית, להזמנת בית האופרה בפריז. היא נכתבה בעקבות "הדוכס מאַלבָּה", ליברית מאת אֶזֶ'ן סקריבּ לאופרה של דוניצטי. ורדי הכיר את טעמו של הקהל הצרפתי וחיבר יצירה המתויגת כ"גראנד אופרה," הסגנון עתיר המשתתפים שרווח על במות פריז. ברוח זו, גם הפתיחה ל"ערבית סיציליאנית" היא יצירה מונומנטלית, בסגנון שהושפע גם מרוסיני. בהמשך דרכו ורדי ישנה כיוון ובאופרות האחרונות שלו אפילו יצמצם את הפתיחות לתיבות ספורות על מנת להכניס את הקהל מייד לאווירת האופרה. כאן מפזר ורדי רמזים לנקודות מפתח בעלילה, בהן התפילה, גילויי הזהות, הכלא, והפרידה מן האי. בחלקה הראשון רומז ורדי לתפילה שישירו הנזירים הצרפתים על סף מותם. מוטיב המוות מתגלם באקורדים שקטים מאוד במיתרים, בכלי הנשיפה ממתכת ובתופים, השבים ומנוגנים לאורך הפתיחה. בשונה מפתיחות אופראיות אחרות, שבהן החלק השקט מפנה מקום לקטע עליז יותר, הרי שכאן, לאחר השקט מופיע סער צלילי כשתופי הצד והתזמורת כולה רומזים על המוזיקה שתתאר את הטבח בהמשך האופרה. נושא שני המנוגן כאן ישוב בדואט במערכה השלישית שבו תיחשף זהותו הנעלמה של אנרי, אחד הסיציליאניים. נושא נוסף מתאר את פרידתה של הדוכסית הלן, הנפרדת מנופי סיציליה האהובים עליה. הצרפתים ששמעו את ביצועי הבכורה של ידעו לזהות כבר בפתיחה 1855 האופרה ביוני יסודות דומים למוזיקה של ג'קומו מאיירבר, המלחין היהודי ש"שלט" על בימות פריז בעידן ה"גראנד אופרה". הפתיחה העשירה, שבמקור נועדה להכניס את הקהל לאווירת הדרמה הפוליטית והרגשית של האופרה, הבטיחה את מקומה ברפרטואר הסימפוני באולמי הקונצרטים כיצירה עצמאית עד עצם היום הזה. יוסי שיפמן דקות 10־ כ
עיזבון עו״ד חנן שנון | אוסף גבי ועמי בראון | כולל עבודות מ: אוסף חיים טופול 9.12 - 21.12.2025 : מועדי תצוגת העבודות בבית המכירות בהרצליה art@tiroche.co.il : אימייל | 09-9509893/4 : טל | )כיכר דה שליט(, הרצליה פיתוח 35 תירוש - חבצלת השרון www.tiroche.co.il ניתן לראות את כל היצירות שבמכירה ולהשתתף און-ליין באתר האינטרנט של תירוש ,1927 , בית כנסת "אברהם אבינו", חברוןנחום גוטמן, ס"מ, חתום ומתוארך. 65x81 , שמן על בד ס"מ, 60x73 , , שמן על בד 1924 , רח' בלפור, תל אביבראובן רובין, חתום. חתום ומתואר מאחור. ס"מ, 85x110 , כלה בחתונה, שמן על בדיוסל ברגנר, חתום. חתום ומתואר מאחור. ,1951 ,1x1 משלמרדכי ארדון, ס"מ, חתום. 91.5x72 , שמן על בד נוף עם נוף לים, אורי ריזמן, ס"מ, חתום. 74x64 , שמן על בד דו-צדדי: ללא כותרת, לאה ניקל, , אקריליק על בד, 50- שנות ה ס"מ, חתום. 50x73 ,1988 , מקרמהציבי גבע, שמן וגואש על קרטון מוצמד לעץ, ס"מ, חתום ומתוארך מאחור. 200X70 דמויות בקיבוץ, שמן על בד,יוחנן סימון, ס"מ, חתום. 27x35 - 203 ׳ - מכירה פומבית מס 19:00 בשעה | 21.12.2025 יום ראשון אמנות ישראלית ובינלאומית
ק ו נ צ ' ר ט ו ב ס י ב מ ו ל מ ז ' ו ר ל ב ס ו ן 1 9 1 / 1 8 6 E ' ו ל ת ז מ ו ר ת , ק )1791-1756( וולפגנג אמדאוס מוצרט לא הרבה ידוע על נסיבות כתיבת הקונצ'רטו לבסון מאת מוצרט. תווי היצירה נושאים את , זמן קצר לאחר שמוצרט 1774 ביוני 4 התאריך החל לעבוד עבור הירונימוס פון קולורדו, הנסיך־ ארכיבישוף מזלצבורג. על כן, סביר להניח שהיצירה נכתבה עבור אחד משני נגני הבסון בחצרו, היינריך שולץ או מלכיור זאנדמייר. לא ברור מה היו המודלים שעמדו לנגד עיניו של מוצרט בעת כתיבת היצירה. אנטוניו ויוולדי לפניו קונצ'רטי לבסון, אבל ככל הנראה 40־ כתב כ מוצרט לא הכיר אותם. גם יוהאן כריסטיאן באך, שמוצרט העריך מאוד, הלחין שני קונצ'רטי לבסון, אבל סביר שהם נכתבו רק לאחר זה של מוצרט. ייתכן שמוצרט הכיר קונצ'רטי לבסון של מלחינים אוסטרים או גרמנים פחות ידועים, ואולי הייתה זו עבורו ארץ חדשה לגמרי. אנתוני פיי, נגן הקלרינט הבריטי המתמחה במוזיקה של מוצרט, מדבר בכיתות האומן שהוא ,)bounce knob( מעביר על כפתור הקפיציות כפתור דמיוני בו הנגן משתמש כדי לשלוט במידת הקפיציות של הנגינה. הפרק הראשון של הקונצ'רטו לבסון נמצא בקצה העליון של רצף הקפיציות. ככל שלושת פרקי היצירה, הוא מצטיין במעברים בין הרגיסטרים השונים של הכלי, באופן המזכיר חילופי דברים מוזיקליים בין דמויות באופרה. התיבה הראשונה של הפרק השני זהה לצליליה porgi( " הראשונים של האריה "תני, אהבה ) מתוך האופרה "נישואי פיגרו", שמוצרט amor שנים מאוחר יותר. זוהי ארית הכניסה 12 יכתוב של הרוזנת לבמה, בה היא מבקשת, שבורת לב, שהאהבה תקל על כאבה. בקונצ'רטו כלי הקשת מנגנים כולם עם סורדינות (עמעמים), המחלישים את צליליהם, ונותנים לצלילי הבסון לזרוח ללא מאמץ. אולי צלילים אלה עמדו לנגד רוחו של התאורטיקן הגרמני היינריך כריסטוף ), אשר בלקסיקון המוזיקה 1816-1749( קוך ) כתב בערך "בסון": "ככלי סולו, הוא 1802( שלו מצטיין בהבעת עדינוּת. על כן, יש שמכנים אותו 'כלי האהבה'". הפרק השלישי כתוב בסגנון ריקוד המינואט האצילי, בשלושה רבעים ובמשקל מתון, ריקוד שמוצרט הצטיין בכתיבתו לאורך כל חייו. צורתו היא צורת רונדו, כלומר, הוא נפתח במעין פזמון חוזר ששב ומופיע כמה פעמים לאורך הפרק. בין הופעות הפזמון מנוגנות אפיזודות בסגנונות שונים, המעניקות לבסון שלל הזדמנויות להפגין את ריבוי פניו. עודד שני־דור דקות 20־ כ אלגרו אנדנטה מא אדג'ו רונדו: טמפו די מינואטו
א י נ ט ר מ צ ו ל מ ע ר כ ה ה ש ל י ש י ת מ ת ו ך ה א ו פ ר ה " מ נ ו ן ל ס ק ו " )1924-1858( ג'אקומו פוצ'יני פוצ'יני ייחס חשיבות רבה לצד הדרמטי־ספרותי של האופרות שהלחין, שלא כמלחינים רבים אחרים שכתבו מוזיקה ערבה לאוזן שנועדה ללוות את סיפור העלילה. בעיניו הייתה האופרה דרמה מוזיקלית והוא היה אחד המלחינים הראשונים (אחרי ואגנר) שאכן התייחסו לאופרה כאל דרמה מולחנת. האמצעים המוזיקליים העיקריים המדגישים גישה זו שלו הם השימוש בלייטמוטיב (מוטיב קבוע המאפיין דמות, חפץ, או רעיון מסוים) ברגעים ההולמים מבחינה פסיכולוגית, ובהרמוניות עשירות ומיוחדות במינן, בסגנון שהיה נדיר ביצירות קודמיו. יסודות אלה מופיעים גם באינטרמצו התזמורתי המנוגן בין המערכה השנייה למערכה השלישית באופרה "מנון לסקו". ההרמוניות מזכירות את "טריסטן ואיזולדה" של ואגנר ומאידך ישנם כאן גם יסודות אימפרסיוניסטיים. האינטרמצו, המבוסס על נושאים שנשמעו במהלך שתי המערכות הראשונות, נותן ביטוי לייאוש וליגון של גיבורת האופרה, מנון, ושל מאהבה דה־גרייה, כאשר מנון מושלכת לכלא באשמת גניבה. אורלי טל דקות 5־ כ
2 ' ד פ נ י ס ו כ ל ו א ה , ס ו ו י ט ה מ ס )1937-1875( מוריס ראוול "דַפְנִיס וּכְלוֹאֶה", הצהיר פעם איגור סטרווינסקי, "היא לא רק יצירתו הטובה ביותר של ראוול, אלא גם אחד התּוֹצָרים הנפלאים ביותר של המוזיקה הצרפתית כולה". גאונותו של ראוול באה כאן לידי ביטוי נפלא בצבעוניות התזמורתית המהממת בעושרה, בהרמוניות החוּשניות ובחגיגה של מקצבים סוחפים, שבכולם הוא שולט ביד אמן. באוטוביוגרפיה שלו כותב המלחין: "דַפְנִיס וּכְלוֹאֶה, סימפוניה כוריאוגרפית בשלושה חלקים, הוזמנה אצלי בידי מנהל להקת הבלט הרוסי, מר סרגיי דיאגילב. ניסיתי להלחין פְרֶסְקוֹ מוזיקלי רחב־יריעה, העוסק פחות בדיוק ארכאי ויותר בנאמנות ליוון של חלומותיי, המזכירה במידה ניכּרת את יוון שאומנים צרפתים בסוף המאה השמונה־עשרה דמיינו וציירו. מבחינה סימפונית היצירה מוּשתתת על תוכנית טונלית ברורה ביותר באמצעות נושאים אחדים, שפיתוחם מבטיח את אחדותהּ." ואכן, על אף הצלחתה המאוחרת כבלט, היצירה נשתמרה בזכות ביצועיה הקונצרטיים ולאו דווקא הבימתיים. 1909־ ראוול החל לכתוב את דַפְנִיס וּכְלוֹאֶה ב 2־ . ב 1912 באפריל 5־ והשלים את המלאכה ב (ראוול 1 ' כבר נוגנה הסוויטה מס 1911 באפריל עצמו ערך שתי סוויטות מתוך הבלט כולו) בקונצרטים בניצוחו של גבריאל פּייֶרְנֶה. בכורת בתיאטרון 1912 ביוני 8־ הבלט התקיימה ב שַאטְלֶה בפריז, לאחר מחלוקות ומתחים לא מועטים בין היוצרים: ראוול לא אהב את התפאורה ה"אוריינטלית" של לאון בַּקְסְט, בַּקְסְט רב עם דיאגילב על התקנת התפאורה, ניז'ינסקי (שרקד את תפקיד דפניס) ופוֹקין (הכוריאוגרף) היו חלוקים בתפיסתם את דמותו של דפניס והלהקה כולה רגזה על מקצביו המורכבים (בחמישה רבעים) של ראוול במחול הכללי המסיים את היצירה. על הבכורה ניצח פייר ) ובתפקידים הראשיים הופיעו 1964-1875( מוֹנְטֶה )1950-1890( הרקדנים הנודעים וַצְלַב ניז'ינסקי .)1978-1885( ותמרה קַרְסָבִינָה עלילת הבלט מבוססת על רומנסה פסטורלית מן המאה השנייה לספירה מאת הסופר היווני לוֹנְגוּס, בתרגומו של המשורר הצרפתי בן תקופת הרנסאנס ז'אק אַמְיוֹ. הכוריאוגרף מישל פוֹקין עיבד את הסיפור וראוול הכניס תיקונים נוספים, כדי להתאימו למטרותיו המוזיקליות. שתי הסוויטות הקונצרטיות מתוך הבלט מושמעות לעיתים קרובות באולמות הקונצרטים בעולם והן חוזרות ומזכירות לשומע את גאוניותו של ראוול כמתזמר, את ההרמוניות החוּשניות שלו, את צבעיו ומקצביו המשכרים. כל זאת, תוך שליטה מלאה במרכיבים המוזיקלים, בטוּב־טעם ובחוש מידה לעילא ולעילא. כל אחת משתי הסוויטות מורכבת משלושה פרקים המנוגנים ברצף אחד. לקוחה מסוף הבלט. תיאור השחר 2 ' הסוויטה מס המופלא פותח את חלקו השלישי: "דממה, מלבד רחש הפלגים שנוצרו מן הטל שנטף במורד הסלעים", בערבסקה לכלי נשיפה מעץ, נבלים וצ'לסטה. דפניס מוּטל בפתח המערה, השחר עולה, ציפורים מצייצות. הרועים מחפשים אחר דפניס וכלואה והמרקם המוזיקלי נעשה עשיר יותר ויותר. הרועים מוצאים את דפניס ומעירים אותו. הוא מחפש את כלואה ולבסוף היא מופיעה, מוּקפת רועות, כשלראשה עדיין דקות 18־ כ השחר פנטומימה מחול כללי
הכתר הזוהר. הכל מבינים כי ידו של פּאן היתה בדבר והמוזיקה מגיעה לשיאה עם זריחת החמה. לַמוֹן, הרועה הזקן, מסביר כי פּאן הציל את כלואה לזכר אהובתו, הנימפה סִירִינְקְס. דפניס וכלואה מציגים בתנועה את סיפור אהבתם של פּאן וסירינקס. הנימפה סירינקס משוטטת בשדה כשהאֵל מופיע ומצהיר על אהבתו אליה. היא דוחה אותו בתחילה, אך הוא מתעקש. כשהיא נעלמת הוא מנגן נעימה נוּגה בקני הסוּף (סולו לחליל). המחול נעשה ערני יותר ויותר, כלואה נופלת בזרועותיו של דפניס והנושאים המייצגים את דמויותיהם משתלבים בסגנון פְּרֶלוּדִי רחב. קבוצה של נערות לבושות ככוהנות בַּכְּחוּס נכנסות, מקישות בטמבור. קבוצת נערים מצטרפת והבמה מוּצפת במהומה עליזה. במעבר פתאומי למשקל של חמישה רבעים מגיע הסיפור לסיומו, אך לא הבלט, הנמשך במחול כללי, תוך התרגשות גוברת והולכת, עד הסוף הנלהב. אורלי טל
יצאה הפילהרמונית הישראלית לדרך עם יוזמה חלוצית בתחום החינוך והמעורבות 2000 בשנת הקהילתית: תוכנית "מפתח" לחינוך מוזיקלי ולקשר עם הקהילה. כיום, כעבור חצי יובל של פעילות רציפה ומשמעותית, התוכנית מהווה נדבך מרכזי בעשייה של הפילהרמונית הישראלית, ומביאה את נפלאות המוזיקה הקלאסית לקהלים רחבים ומגוונים ברחבי המדינה. משתתפים 20,000־ תוכנית "מפתח" מקיימת מערך רחב יריעה של פעילויות, המקיף למעלה מ מדי שנה: ילדי גנים, תלמידי בתי ספר יסודיים ותיכונים, וסטודנטים במכללות ובאוניברסיטאות. אוכלוסיות מגוונות בכל רחבי הארץ נחשפות לעולם המוזיקה הקלאסית באמצעות מפגשים אישיים ובלתי אמצעיים עם נגני הפילהרמונית הישראלית וכן בקונצרטים תזמורתיים המתקיימים באולמות קונצרטים שונים. ביוזמת תוכנית "מפתח" הוזמנו מספר יצירות ישראליות אינטראקטיביות, שאיפשרו לקהל התלמידים להשתתף באופן פעיל בביצוע היצירה עם התזמורת ואף לפגוש את המלחין בכיתותיהם במסגרת תהליך ההכנה. מעבר לפעילות בבתי הספר, התוכנית פועלת גם במסגרת פרויקטים קהילתיים שונים, מקיימת כיתות אומן עם אומנים אורחים ועם נגני הפילהרמונית הישראלית, מארגנת ימי כלי לעידוד נגינה ומצוינות בקרב נגנים צעירים, מעניקה את במת הפילהרמונית לסולנים צעירים המוזמנים לנגן לבני גילם, עורכת אירוע שנתי לתלמידי מגמות מוזיקה מכל רחבי הארץ ועוד. בכך מטפחת התזמורת את דור העתיד של מאזינים ומוזיקאים צעירים כאחד. עבור הקהל הרחב עורכת תוכנית "מפתח" שעות סיפור מוזיקליות לפעוטות, סדרת קונצרטים קאמריים בשילוב תוכן סיפורי ושחקנים באולם צוקר בתל אביב, בירושלים, בחיפה וברחובות, וסדרת קונצרטים לכל המשפחה בנגינת התזמורת כולה. גשר של סובלנות וחיבור רב־תרבותי אחד העקרונות המנחים המובהקים של תוכנית "מפתח", מאז הקמתה על ידי הפילהרמונית , הוא קידום החינוך המוזיקלי הרב־תרבותי. תוכנית "מפתח" משרתת את 2000 הישראלית בשנת כל אזרחי ישראל: יהודים, מוסלמים ונוצרים. ההרכב היהודי־ערבי "שש בש", הפועל מאז תחילת קיומה של תכנית "מפתח", נועד ליצור שיתוף פעולה תרבותי בין יהודים וערבים והוא עוסק בפעילות חינוכית בבתי ספר ובקהילה, כחלק מרכזי מפעילותו האומנותית. פעילות מכילה ומשותפת זו מעודדת באופן פעיל פתיחות, סובלנות וכבוד הדדי בין קהלים שונים בחברה הישראלית. חומרי לימוד ופיתוח מקצועי של אנשי החינוך המוזיקלי השתלמויות למורים למוזיקה מתקיימות בקביעות מספר פעמים בשנה, ומעניקות למורים כלים מגוונים להוראה בכיתות. ההשתלמויות בהשתתפות מרצים מובילים בתחום המוזיקולוגיה והפדגוגיה, וכן מתחומי דעת שונים. ת ו כ נ י ת " מ פ ת ח " ח ו ג ג ת ע ש ר י ם ו ח מ ש ש נ י ם ש ל ח י נ ו ך מ ו ז י ק ל י ו ק ש ר ע ם ה ק ה י ל ה
הדגש על חינוך מוזיקלי ועל הקשר עם הקהילה מתבטא גם בהנגשת חומרי למידה מקצועיים. חומרי הלמידה, שנכתבו במיוחד עבור תוכניות הלימוד לבתי ספר יסודיים ולמגמות מוזיקה בתיכונים, מופיעים באתר ייעודי ונגישים לכל מורה למוזיקה. בכך תומכת תוכנית "מפתח" בפיתוח מקצועי מתמשך של אנשי החינוך המוזיקלי. מבט לעתיד איש משתתפים בתוכנית "מפתח" מדי שנה מדברת בעד עצמה: התוכנית 20,000 העובדה שמעל היא מודל חינוכי מצליח המשלב בין איכות אומנותית, אותה מספקים נגני הפילהרמונית הישראלית, לבין אחריות קהילתית, תוך דגש על שירות לכלל אזרחי המדינה. ככל שהשנים עוברות והתזמורת ממשיכה להפיק קונצרטים ייחודיים בהיכל התרבות ולספק חומרי למידה מעודכנים, תוכנית "מפתח" מבטיחה שמעגל החשיפה למוזיקה הקלאסית ימשיך להתרחב, תוך טיפוח ערכי כבוד הדדי וסובלנות. הקשר עם הקהילה והחינוך המוזיקלי נשארים בליבת העשייה של הפילהרמונית, .2000 כפי שנקבע עם ייסוד התוכנית בשנת שנה לתכנית "מפתח" 25 יום עיון לציון , אולם סלע 22.12.25 17:00-10:00 בשעות שנות קיום התוכנית, במהלכו יתקיימו מושבים 25 יתקיים יום עיון מיוחד לציון 22.12.25 בתאריך ודיונים בנושאים שהינם בליבת העשייה החינוכית־מוזיקלית. הארוע פתוח לקהל הרחב - בואו להיות אתנו ביום חגיגי זה ולהיחשף לפעילות המעניינת והמגוונת שלנו. לפירוט סדר היום ולהרשמה לחצו כאן. צוות תכנית "מפתח" אירית רוב מנהלת: ד"ר דוצ'י ליכטנשטייןמנהלת פדגוגית: עינת גולדשטיין, גילי שלומון, אורטל טל צוות התכנית:
ה ק ו נ צ ר ט ה ב א 3 ' ק ו נ צ ר ט ל מ נ ו י י ם מ ס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 21:00 | ד' בשבט תשפ"ו | 22.1.2026 | ' יום ה | הפילהרמונית בג'ינס מנצח רוברטו פורס וסס כנרואדים גלוזמן מנחהגורי אלפי ברנשטיין: סרנדה גרשווין: אמריקאי בפריז
הסדרה הקאמרית 17:00 | ימי שבת אולם צוקר, היכל התרבות ע״ש צ׳רלס ברונפמן, תל אביב . בקונצרט ינגנו חברי 27.12.2025־ בסדרה הקאמרית יתקיים ב 3 ' קונצרט מס התזמורת הכנר איליה קונובלוב והצ'לן קיריל מיכנובסקי עם הפסנתרן מיכאל מאת 75 ' זרצקל. הם ינגנו ארבעה קטעים רומנטיים לכינור ולפסנתר, אופ מאת יוזף סוק, וריאציות על נושא 23 ' דבוז'ק, אלגיה לשלישיית פסנתר, אופ מאת רוסיני לצ'לו ולפסנתר מאת מרטינו, ושלישייה בסול מינור לפסנתר ולכלי מאת סמטנה. 15 ' קשת, אופ סדרת פוקוס אולם צוקר, היכל התרבות ע״ש צ׳רלס ברונפמן, תל אביב בסדרת פוקוס, "מחווה למשפחת מנדלסון", יתקיים ביום ב', 1 ' קונצרט מס . בקונצרט ינגנו חברי התזמורת האבובן דודו כרמל והצ'לנית 2025 בדצמבר 8 לינור כץ עם הפסנתרן רפאל סקורקה. הם ינגנו מיצירותיה של פאני מנדלסון , ומיצירותיו של פליקס 4 ' את הפנטזיה בסול מינור לצ'לו ולפסנתר ומלודי, אופ ברה מינור לפסנתר 1 ' מנדלסון שירים ללא מילים לאבוב ולפסנתר ושלישייה מס .49 ' ולכלי קשת, אופ לפרטים נוספים ניתן לפנות למחלקת השירות והמכירות של התזמורת *3766 טלפון ביה״ס למוזיקה ע״ש בוכמן־מהטה באוניברסיטת תל אביב הפילהרמונית הישראלית ואוניברסיטת תל אביב הקימו את ביה״ס האוניברסיטאי ע״ש יוסף בוכמן וזובין מהטה. בשותפות חסרת תקדים של שני גופים מובילים בתחומם, מכשיר בית הספר דור עתיד למוזיקאים בישראל ופועל לקידומם בארץ ובעולם. ביה״ס, שקם על בסיס האקדמיה למוזיקה הקיימת באוניברסיטה, כולל תוכנית מצטיינים במלגות 100־ מצוינות, שבה לומדים כ לימוד מלאות. נגני הפילהרמונית הראשיים מלמדים בביה״ס וזובין מהטה הוא נשיא הכבוד שלו. הקמת ביה״ס הגבוה למוזיקה התאפשרה בזכות תרמותו הנדיבה של מר יוסף בוכמן, ידיד ותיק של התזמורת הפילהרמונית הישראלית וסגן יו״ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב. התזמורת באינטרנט הנכם מוזמנים לבקר באתר האינטרנט www.ipo.co.il של התזמורת בכתובת ובעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלנו.
וינצ'נזו מילטארי הוא אחד המנצחים האיטלקים המובילים בדורו. בעונת הקונצרטים הנוכחית הוא שב לנצח על האופרה המלכותית השוודית ("אאידה"), על תיאטרון סן קרלו ("טורנדוט") ועל התזמורת הסימפונית של מילאנו ("הטרובדור" בביצוע קונצרטי). הוא ינצח לראשונה בפסטיבל גליינדבורן ("הטורקי באיטליה"), בבית האופרה בנוברה ("מקבת"), בתיאטרון פטרוצלי בבארי ("פלסטף"), כמו גם על קונצרטים סימפוניים עם הסימפונית של גֶּטֶבּוֹרְג ותזמורת תיאטרון לה פניצ'ה. , ומייד הוא 2017־ הקריירה של מילטארי החלה ב החל לעבוד עם בתי אופרה ברחבי אירופה, בהם האופרה המלכותית הדנית, האופרה המלכותית השוודית, בית האופרה של פראג, האופרה הלאומית הנורווגית באוסלו והאופרה של ברגן. בעונות הקונצרטים האחרונות מילטארי ניצח בפסטיבל ורביה, בתיאטרון סן קרלו, באופרה של גֶּטֶבּוֹרְג ובאופרה המלכותית השוודית. הוא ניצח על אופרות בביצוע קונצרטי עם התזמורת הסימפונית של מילאנו, בפסטיבל האופרה דוניצטי בברגמו, ובפסטיבל האופרה בטור. באיטליה, מולדתו, הוא ניצח על "הטרובדור" בפסטיבל האופרה במצ'רטה, ובכך היה למנצח הצעיר ביותר שהוזמן לנצח בפסטיבל היוקרתי. , למד 1990 , מי לטארי, י ל יד טאראנטו בקונסרבטוריון על שם ג'וזפה ורדי במילאנו ובאקדמיה המלכותית למוזיקה בקופנהגן. הוא השתלם ברפרטואר אופראי בהדרכתם של ריקרדו מוטי ופייר ג'ורג'ו מורנדי, איתם עבד בקביעות .2015 מאז וינצ'נזו מילטארי הקליט אלבום מיצירות מקס ברוך עם הפילהרמונית של קופנהגן, שיצא לאור בלייבל בריליאנט. זוהי הופעתו הראשונה עם הפילהרמונית הישראלית. ו י נ צ ' נ ז ו מ י ל ט א ר י מ נ צ ח צילום: מרקו בורלי
ד נ י א ל מ ז ע ק י נ ג ן ב ס ו ן .1980 דניאל מזעקי נולד בעיר רחובות בשנת את רוב שנות לימודיו בישראל עשה עם אומן הבסון מאוריציו פאז, ובהמשך למד בביה"ס הגבוה למוזיקה בהנובר שבגרמניה, עם פרופסור דאג ינסן, שם סיים לימודי תואר ראשון ותעודת אמן. מחזיק בתפקיד נגן הבסון הראשון 2012 מאז שנת בפילהרמונית הישראלית. בעבר שימש כנגן ראשי בתזמורת הלאומית הצרפתית בבורדו, צרפת, בתזמורת האופרה של העיר קלן בגרמניה, בתזמורת דיוואן מזרח־מערב תחת ניצוחו של דניאל בארנבוים, בתזמורת הקאמרית של קלן ובתזמורות נוספות בישראל ובאירופה. מזעקי השתתף בפסטיבלי מוזיקה חשובים כגון פסטיבל המוזיקה פסיפיק ביפן, פסטיבל באך בשטוטגרט, ותזמורת הפסטיבל שלזוויג־ הולשטיין בגרמניה עמה גם הופיע כסולן. הופעות סולו נוספות ביצע גם עם אנסמבל סולני תל אביב, תזמורת הקאמרטה ירושלים והפילהרמונית הישראלית, בישראל ובסיורי התזמורת בעולם, תחת שרביטו של מאסטרו זובין מהטה. צילום: מירי דוידוביץ'
ה פ י ל ה ר מ ו נ י ת ע ד ה ב י ת שנה של עשייה בפריפריה הגאוגרפית 15 והחברתית: תוכנית סולמות - מוזיקה לשינוי שנות פעילות בקונצרט חגיגי 15 חברתי, ציינה ומיוחד אנדנטה ווריאציות לשני פסנתרים, שני צ'לי וקרן מאת שומאן, עם מרתה ארגריץ’, להב שני ונגני התזמורת - ליה פרלוב, גל ניסקה ויואל עבאדי
חצוצרות, כינורות, ותופים מכל הסוגים, מנגנים יחד ולחוד ביצירה האהובה שלבנג'מין בריטן "המדריך לתזמורת לבני הנעורים", שסחפה דורות של ילדים מכל רחבי העולם וגרמה להם להתאהב במוזיקה קלאסית. קרנבל החיות של סן-סאנס עם גורי אלפי ולהב שני לצפייה ישירה!
מ נ ה ל מ ו ז י ק ל י ל ה ב שנ י ה פ י ל ה ר מ ו נ י ת ה י ש ר א ל י ת 2 0 2 5 - 2 6 תש פ" ו | ח ב ר י ה ת ז מ ו ר ת כינור ראשון איליה קונובלוב נגן ראשי• כסא שרה וצ'רלס פבריקנט פולינה יהודין משנה לנגן ראשי כיסא סר הארי וליידי יהודית סולומון דניאל אייזנשטד כיסא ארי ריפקין אלינה בויארקינה סעידה בר לב גנדי גורביץ אנה זיגרייך ילנה טישין כיסא קלייר ואלברט שוסלר ז"ל לב יומדין שרון כהן כיסא רבקה סקר ועוזי צוקר אלאונורה לוצקי בעילום שם שי נקש אלה סלטקין דרורית פלק נאסיף פרנסיס תוכנית אקדמי ניצן קאנטי כיסא רנה ובוב דרייק אנדריי קוזנצוב אלבטינה רחמנינה תוכנית אקדמי גלעד ריבקין כיסא נכדיה של סנדי קולינס כינור שני ארי וילאמסון* יבגניה פיקובסקי* יוקי אישיזקה ליאורה אלטשולר אלכסנדר דוברינסקי אנה דולוב כיסא יאנה פרידמן הדר כהן כיסא רחל וליאון קופלר טומוקו מלכין אסף מעוז כיסא פרנסואז ודויד וינטון סיון מעיני כיסא מייקל ופלישה קריסטל מריאנה פובולוצקי כיסא אווה ועזרא מרקוס אמנון פלק אלון פרנק תוכנית אקדמי אביטל שטיינר טונה אולגה שטרן ויולה מתן נוסימוביץ׳* כיסא ג'ון פורטר דמיטרי רטוש* כיסא משפחת מרילין וזיגי ז״ל צירינג אמיר ון דר האל** יבגניה אורן בעילום שם לטם ביידר בן אהרן ישעיהו גינזבורג יונתן גרטנר כיסא מארק ולידיה לאואר עמיחי הפטר נתנאל לאיבסקי סופיה לבד ולדיסלב קרסנוב גילי רדיין־שדה כיסא רנה גלימיר הורטיג ענבר שגב סוסר תוכנית אקדמי צ׳לו הרן מלצר* כיסא קרן אננברג ליה פרלוב* גל ניסקה** כיסא רינה מאייר יאן בוגדן דמיטרי גולדרמן כיסא רות זיגלר ז"ל תמר דויטש תוכנית אקדמי לינור כץ כיסא סמדר ודוד כהן קיריל מיכנובסקי כיסא משפחת גרהם פליקס נמירובסקי כיסא קרן לזרוס יעקב קשין כיסא אודרי ומייקל דנגור קונטרבס ניר קומפורטי** בראד אניס הסינקופטורים של ויינטראוב אורי ארבל כיסא יוסי חכמי עמרי וינברגר כיסא פרלה וקרלוס חיניץ ליעם ינקלוביץ' תוכנית אקדמי נועם מסריק כיסא אריאל ושלמה מרקל דוד סגל קיריל סובולב עמרי עבר הדני נמרוד קלינג נבל סופי באירד-דניאל* כיסא טד והדי אורדן ז"ל חליל גי אשד* כיסא רושל ודייויד א' הירש תומר עמרני* בועז מאירוביץ׳ כיסא אדם, תמרה, ושרונה קרני כהן ליאור איתן כיסא מיכאל ואנג'לה סורקין פיקולו ליאור איתן אבוב ליאור מישל וירוט* דודו כרמל* כיסא משפחת מרילין וזיגי ז״ל צירינג דמיטרי מלכין כיסא אנג'לה וריצ'רד קמבר תמר נרקיס-מלצר כיסא מריו א' אדלר קרן אנגלית דמיטרי מלכין
| מועצת הנגנים: שרון כהן (יו"ר), ארי וילהלמסון, דן מושייב, דמיטרי מלכין, נועם מסריק, גילי רדיין־שדה מנהלת חשבונות | מנהלת שיווק: יעל ירדני־סלע | מנהל כספים: אלכס זיו | יו"ר האספה: ניר ארז | מפקח: הדר כהן | מנהלת חבר הנגנים: מיכל באך מנהלת פדגוגית של תוכנית "מפתח": ד"ר דוצ'י | מנהלת תוכניות "מפתח" ו"סולמות": אירית רוב | גזברית: רחלי טימור | ראשית: ענת אלדר נירה מנהלת מחלקת מנויים: | צוות "סולמות": נילי יעקבי, רז לנדסמן | צוות תוכנית "מפתח": עינת גולדשטיין, גילי שלומון, אורטל טל | ליכטנשטיין | שיווק והפקה: ליז פישר | ' מנהלת פרוייקטים: איריס אברמוביץ | מנהל מערכות מידע: שלומי טימור | מנהלי צוות: בגרט חן, צבי נתנאל | אוריין מנהלת מחלקת שכר: | עוזרות למנהלת חבר הנגנים: יעל גלזר, קטיה דשקוב טוטב | שיווק וסושיאל מדיה: אהד דן | נציבת פניות הציבור: רחל לוי מנהלת | משנה לעורך התוכנייה: נוגה שלוש | עודד שני-דור עורך התוכנייה: | עוזרת גזברית: אורלי גולן | חשבת שכר: ליאת אוחיון | אורלי זביב תחבורה ורכש: יובל שף | יחסי ציבור: שלום תל אביב | צוות הארכיון: תמרה נשרי | תחקירן היסטורי: גבריאל וולה | הארכיון: אביבית הוכשטטר צילום חברי תזמורת: מירי דוידוביץ', צילום להב שני: מרקו בורגרבה | OPEN : עיצוב גרפי | הפקת התוכנייה: דפוס כתר יומטוב בע"מ רוני גמזו (יו"ר), אפרים אברמזון, אבי אורטל, רוני חיימובסקי, ענת לוין, רוחה לוין, רבקה סקרדירקטוריון התזמורת: יאיר משיח המזכיר הכללי: | יובל שפירא ,יונתן גרטנר (יו"ר), בועז מאירוביץ' הנהלת התזמורת: אבי שושני יועץ אומנותי: הדר כהן, טל בן רעיועדת ביקורת: משרת המנהל המוזיקלי - בנדיבות קרן רוזלינד וארתור גילברט זובין מהטה מנהל מוזיקלי אמריטוס: קלרינט רון זלקה* כיסא ד"ר הנס לויטוס יבגני יהודין* רשלי דייוויס כיסא שרלוט ומוריס לוסון יונתן הדס כיסא דניס אספנדי קלרינט פיקולו רון זלקה יבגני יהודין קלרינט בס יונתן הדס בסון דניאל מזעקי* כיסא איאן פישר עוזי שלו** כיסא ביילי ויוחנן גלעד גל ורון ♦ גד לדרמן יעל פליק קונטרה בסון גל ורון קרן דלית סגל** כיסא עירית רפפורט וגלן פרי מיכאל סלטקין** קרלוס גארה אניורטה מיכל מוסק כיסא טובה וסמי סגול עודד סייג תוכנית אקדמי יואל עבאדי כיסא גלוריה גולדשטיין גל רביב ♦ חגי שלום כיסא ג'ניס אטקין חצוצרה יגאל מלצר* כיסא ביאנקה וסטיוארט רודן זאכרי זילברשלג** כיסא תמי ויהודה רווה ערן ראמי כיסא חנה ורנדי פולנסקי ז"ל יובל שפירא כיסא מישל נאסר טרומבון ניר ארז* טל בן רעי** כיסא אדוארד לי מיכה דייוויס שי חופי טרומבון בס מיכה דייוויס טוּבּה איתי אגמון* טימפני דן מושייב* כיסא מרשה ואלן לי כלי הקשה זיו שטיין* כיסא מאריי ס' ז"ל ונטלי כץ דייב טרנטינו אלכסנדר נמירובסקי כיסא לינדה ומייקל ג'סלסון איל רפיח ג'ייקוב שנפלד תוכנית אקדמי ספרנית ראשית טל רוקמן ספרנים אכד יזרעאל בתיה פרנקלך מנהל תפעול ובמה עמית כהן עוזרים למנהל הבמה דניס רובין נועם פולונסקי כיסא-קנדה של הנגן הראשי • נגן ראשון * מישנה לנגן ראשון ** בחופשה או שבתון ♦ נגן-אורח ■
קרן הפילהרמונית הישראלית משרדי קרן התזמורת ע"ש דינה ויונה אתינגר 6123401 , תל-אביב 23500 . , תל-אביב / כתובת למכתבים: ת.ד 1 רח' הוברמן info@ipofund.co.il : / ד.אלקטרוני 03-6296267 : , פקס 03-6296266 :' טל פרנק לאוי סריו"ר כבוד: אבי אורטל יו"ר הדירקטוריון: מיקי דהב מנכ"לית: דודי גרשון, יאיר המבורגר, שרה להט, ג'וזיאן צביה מיתר, חברי הדירקטוריון: רמי נוסבאום, טובה סגול, שרה סלע, רבקה סקר, עירית רפפורט, עמי שגיא, רות שטרית, ראובן שריפט, יונתן גרטנר, בועז מאירוביץ', יובל שפירא עו"ד מיכאל צלרמאיר יו"ר אמריטוס: אורנה אשר גיוס ופיתוח משאבים: סטפני מרדלר קשרי חוץ: דפנה שולמן אחראית יקירי הקרן: | הגר אלאור־בורלא מנהלת משרד: קרלוס חברי כבוד, קרן התזמורת וידידי הפילהרמונית הישראלית בארה"ב: אבולסקי, מריו אדלר, יוסף בוכמן, גרדה ברנדר, רות וצ'רלס גולד, סר הארי דג'נוגלי, היידי וולף, אליין וג'יימס וולפנסון, דודי וייסמן, צבי זיו, ראש עיריית תל אביב-יפו מר רון חולדאי, סר רונלד ושרון כהן, חיים כצמן, ג'יין ודון לבל, סר פרנק לאוי, טובה וסמי סגול, לין סימס, סוקי סנדלר, רבקה סקר, אמילי והורציו פורמן, אהרן ג. ומאיה פרנקל, פייגי צימרמן, מוריס קאהן, יהודית וקובי ריכטר, כנה וזלמן שובל, פרד שטיין, לינדה ואלי שטרייט, רות שטרית יועצים משפטיים (פרו בונו) לפרויקט שיפוץ היכל התרבות: גוטליב, גרא, אנגל ושות עו"ד ערן שמעונייועץ משפטי (פרו בונו): חבר הנאמנים הבינלאומי של הפילהרמונית הישראלית זובין מהטה יו"ר: פנחס צוקרמן ואמנדה פורסיית יו"ר כבוד משותפים: עוזי צוקר ורבקה סקר נשיאים משותפים: ריטה וצ'רלס ברונפמן נשיאי כבוד: מרשה נוריה ליסגנית נשיא: מריו אדלרסגן נשיא: צ'רלס ברונפמן, סר פרנק לאוי, לילי ספרא, לורד חברי כבוד: ג'קוב רוטשילד, לין שוסטרמן, עודד גרא (מייסד) מיקי דהב מנכ"לית: ארנון אדר, יוסף בוכמן, אנט בולג, בעילום שם, חברים ונדבנים: סוזנה ורנה ברגינסקי, גרדה ברנדר, מריאן ודורון לבנת, דיים ויויאן דפילד, רושל ודוד הירש, היידי וולף-קאופמן, לורן וג'ון ורוניס, ליליאן ורנון, ג'יין ודון לבל, אניטה ונסים מאיו, טובה וסמי סגול, לין סימס, סוקי סנדלר, אמילי והורציו פורמן, מיכל ומיכאל צלרמאיר, מוריס קאהן, ג'ודית וברטון רזניק, יהודית ויעקב ריכטר, מירתה ופרד שאול, עמי שגיא, כנה וזלמן שובל אנדריאה ברונפמן ז"ל, לורד וולפסון ז"ל, שרה אבות מייסדים: מאיר ז"ל, הרמן סנדלר ז"ל, אדמונד ג' ספרא ז"ל ידידי התזמורת שנלקחו מאתנו: רנאטה אדלר, דינה אתינגר, סמי בולג, אילנה בן עמי, אנדריאה ברונפמן, יוסף ברנדר, אמנון גולדנברג, בנו גיטר, מרישה גרטלר, ליידי קרול דג'נוגלי, הוד מעלתו הדוכס מאדינבורו, רעיה יגלום, שולמית כצמן, ליידי שירלי לאוי, ליידי רוזלין וסר ג'ק ליונס, סי סימס, פרופ' מיכאל סלע, לילי ספרא, ג'ון פורטר, ז'ק פלידרבאום, אריק צדר, פייגי ורובין צימרמן, הרוזנת יוקו נגאה צ'סקינה, ז'קלין קאהן, תמר רודיך, רות וברוך רפפורט, ליזיקה שגיא, מיכאל שטראוס, פרד שטיין. תורם ראשי ומעלה): $10,000,000( צ'רלס ברונפמן נדבנים מייסדים ומעלה): $2,000,000( בנק הפועלים ליידי שירלי ז"ל וסר פרנק לאוי רבקה סקר ועוזי צוקר רות רפפורט ז"ל קרן משפחת רפפורט ליזיקה ז"ל, עמי וטדי שגיא נדבנים ומעלה): $1,000,000( יעל ורמי אונגר ברקת ויוסף בוכמן משפחת ברגינסקי ליידי קרול ז"ל וסר הארי דג'נוגלי שרה סלע ופרופ' מיכאל סלע ז"ל לילי ספרא ז"ל הרוזנתיוקו נגאה צ'סקינהז"ל קרן קלור לישראל קרן שוסטרמן (ישראל) יקירים ומעלה): $500,000( מריו אדלר מלונות דן היידי וולף קרן וולפסון טובה וסמי סגול פייגי ורובין צימרמן מיכל ועו"ד מיכאל צלרמאיר ג'ודי וסטיוארטקולטון יהודית וקובי ריכטר תומכים מייסדים ומעלה): $250,000( פופי וקרלוס אבולסקי קבוצת אלון אנט וסמי ז"ל בולג- רוטשילד אתל (אסתר) בסקין ז"ל גרדה ויוסף ז"ל ברנדר יואב גוטסמן לזיכרה של רותי גוטסמן רחל גוטסמן אורלי ונוחי דנקנר קרן מ.א.ה. לזכרם של מרגוט וארנסט המבורגר אנדה ז"ל והנרי זימנד ד"ר עדנה טוקטלי סר רונלד וליידי שרון כהן לזכר משה ושרה מאיר מישל נאסר יהודית ורמי נוסבאום / קרן אהרון גוטווירט לינדה ויצחק סגול קרן סמואלי רחל ודן עופר אמילי והורציו פורמן מאיה ר. ואהרן ג. פרנקל מוריס קאהן עירית רפפורט שוויץ וגלן פרי כנה וזלמן שובל לינדה ואלי שטרייט ריקה שפירו ז"ל, לזכרם של הוריה אברם מ' וחיה שפירו ואחיה שלמק שפירו תומכים ומעלה): $100,000( לזכר יונה ודינה אתינגר ז"ל אדריאן ופיטר ביברשטיין ורד בן דהאן לזכרו של אלברטו בן דהאן ג'ונתן בר גלוריה גולדשטיין אנדי גיינספורד קרן הוארד גילמן אסתר וחנוך דרזביץ לזכר מרים ודוד וייס, קראקאס, ואלן ומרדכי גלעד קרן וולפנסון אריאלה ואיתן ורטהיימר טליה וגד זאבי ג'וזפין וצבי זיו יוסי חכמי לזכר רעיה יגלום סמדר ודייויד כהן חיים כצמן שרה להט לכבוד ליידי רוזלינד ליונס מדייויד ליונס, פטרישה מוד-רוקסבי וג'ונתן ליונס לזכר אימם משפחת ברונו ז"ל ואלכס לנדסברג רפי מהודר ג'וזיאן צביה מיתר הקרן המיוחדת של קרן מנדל מרקוס מרגוליס אנטה נכט סר הארי וליידי יהודית סולומון קרן סינגר ג'ון פורטר ז"ל זהבה ומיכאל ז"ל פירון אווה ומייקל פישר מייק פלידרבאום סוזי ודן פרופר דייויד פרנקלין לזכר יונתן פרנקלין ז"ל קרן קיסריה ע"ש אדמונד בנימין דה רוטשילד מייקל ופלישה קריסטל, לזכר רחל קריסטל תמר רודיך ז"ל סטיבן ומירה רוס קרן מרק ריץ' מירתה ופרד שאול ליאורה ומנחם שטרנברג רות ומאיר שטרית לזכר בתם מירי חיה שקד רות וראובן שריפט מממנים ומעלה): $50,000( איציק ומלכה (מטלון) איסטריק לזכרו של אבי מטלוון לילי אלשטיין דונה וביל אקואוולה דוריס ומורי ארקין ויויאן ומואיז בקר ברברה וסטנלי גרין בלה גרסטל רנה ורוברט דרייק אלן הווארד קרן הישג בתיה כהנא ודניאל חוסידמן נורית ואלן יגלום רוברט כהן יצחק כפולר ג'ו קרול ורונלד ס' לאודר מריאן ודורון ליבנת אניטה ונסים מאיו משפחת מאייר אילנה מאירוביץ' לזכר הוריה הדסה וראובן חוטורי רות ורוברט מגיד אריאלי ושלמה מרקל מריון וגי נגאר קרן פולונסקי דיים שירלי פורטר אהובה וגבי פרץ עירית ויונתן קולבר רחלי ולאון קופלר סנדרה קולינס מיני קופילוב יצחק קפולר מיכל רובנר יהודה ותמי רווה חדוה ואבישי רייכס ורד ופרופ' אריה שלו ד"ר נילי ואדי שלו לזכרן של משפחות שיטנוביצר ושמידט מיטיבים ומעלה): $25,000( ג'ניס אטקין חוה ואלפרד אקירוב דניאל אריסון דורסמן אורה בהרב אווה ומרק ביסן חנינא ברנדס אמנון ז"ל ואורה גולדנברג מייקל וג'קי ג'י תמיר גילת לזכר אביו
www.ipo.co.ilRkJQdWJsaXNoZXIy NDUxMg==