באיזה גיל התחלת לנגן?
התחלתי לנגן בכינור בגיל 5. לאחר שסיימתי את לימודי התואר הראשון בכינור עברתי לנגן בויולה בגיל 23.
באיזה גיל הבנת שאת/ה רוצה להמשיך בקריירה מוזיקלית?
בגיל 21. לאורך השנים בתיכון ובשירות הצבאי ידעתי שאני מאוד נהנה לנגן אבל חשבתי שקרוב לודאי שאמשיך לקריירה בתחום אחר. בכל מקרה, היה לי חשוב שהבחירה במקצוע עתידי תהיה בחירה אקטיבית ולא מצב שבו אמשיך לנגן מכוח ההרגל בלבד. לאחר השחרור מהשירות הצבאי כמוסיקאי מצטיין החלטתי לעשות תואר ראשון בכינור באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. אחרי שבועות ספורים בסביבה המדהימה והתומכת הזאת שכללה עשייה מוסיקלית מרובה ומגוונת לצד מפגש עם אנשים שהפכו בהמשך לחברים ועמיתים, הבנתי שאני רוצה להמשיך לקריירה מוסיקלית.
ספר/י על רגע בלתי נשכח עם הפילהרמונית
בסיום העונה השנייה שלי בתזמורת, הופענו במספר קונצרטים עם האופרה טורנדוט של פוצ’יני בביצוע קונצרטי בניצוחו של זובין מהטה. העומס בחזרות ובפעולות נוספות היה רב באותם ימים, ובכל זאת לא יכולתי לחכות לשוב כל ערב לבמה לעוד קונצרט של היצירה המופלאה הזאת. חוויתי את חוויותיהן של הדמויות באופרה ערב ערב והתמסרתי לסיפור ולמוסיקה הגדולים מהחיים. על אף היותי נגן צעיר בעונתו השנייה בתזמורת, היה ברור לי שאת הביצוע הזה לא אשכח לעולם. המפגש המחודש הזה עם פוצ’יני, אחד המלחינים האהובים עלי, הזכיר לי את ימי כסטודנט באוניברסיטת אינדיאנה, בהם היינו מאזינים לפוצ’יני בשעות הקטנות של הלילה ברמות ווליום וכמויות אלכוהול שרק סטודנטים יכולים להכיל.
מה את/ה אוהב/ת לעשות מחוץ לבמה?
אני מאוד אוהב ללמד. אני מלמד בקונסרבטוריון הסדנה בירושלים ובמספר פסטיבלים בארה”ב. המפגש והקשר עם התלמידים חשובים לי מאוד והאפשרות לקחת חלק משמעותי בתהליך הלמידה ובהתפתחות של אנשים היא פריבילגיה עצומה. בשעות הפנאי אני נהנה להאזין לפודקאסטים, לקרוא ולהעמיק בנושאים הקשורים להיסטוריה ופוליטיקה.
מהי משמעות הפילהרמונית עבורך/מדוע רצית להשתייך לפילהרמונית?
הפילהרמונית היא בית. היא אי מיוחד. שמעתי פעם סיפור על מלחין ישראלי מפורסם שמוצאו באירופה. הוא נהג לאמר שבאירופה הוא מתאים אבל לא שייך ובישראל הוא שייך אבל לא מתאים. הפילהרמונית היא מקום ייחודי בו אפשר להיות גם שייכים וגם מתאימים.
צילום: מירי דוידוביץ'
כיסא מארק ולידיה לאואר