fbpx
בית>מנהל מוזיקלי

מנהל מוזיקלי

להב שני

להב שני, מנהלה המוזיקלי של הפילהרמונית הישראלית, מכהן מ־2018 כמנצחה הראשי של התזמורת הפילהרמונית של רוטרדם והוא המנצח הראשי הצעיר ביותר בתולדותיה של תזמורת זו. בעבר כיהן כמנצח אורח ראשי של התזמורת הסימפונית של וינה. בפברואר 2023 הודיעה הפילהרמונית של מינכן על מינויו כמנצחה הראשי החל מספטמבר 2026. הקשר ההדוק שלו עם הפילהרמונית הישראלית החל ב־2007, כשניגן עמה כסולן את הקונצ’רטו לפסנתר מאת צ’ייקובסקי תחת שרביטו של זובין מהטה, ונמשך ב־2010, כשמאסטרו מהטה הזמינו להצטרף לסיור התזמורת במזרח הרחוק כפסנתרן, כעוזר מנצח וכנגן קונטרבאס. באוקטובר 2013, בעקבות זכייתו בתחרות היוקרתית לניצוח ע”ש גוסטב מהלר בבמברג, הוזמן בידי הפילהרמונית הישראלית לפתוח את עונת הקונצרטים 14־2013.

הופעותיו כמנצח אורח כוללות קונצרטים עם תזמורות מובילות, בהן התזמורת הפילהרמונית של וינה, הפילהרמונית של ברלין, תזמורת הגוונדהאוס, הפילהרמונית של מינכן, התזמורת הסימפונית של רדיו בווריה, הסימפונית של לונדון, הפילהרמונית של לה סקלה, הסימפונית של בוסטון, הסימפונית של שיקגו, תזמורת הקונצרטחבאו, תזמורת פילדלפיה, תזמורת פסטיבל בודפשט, תזמורת פריז ותזמורת פילהרמוניה. במרץ 2022 ניצח במינכן על קונצרט שהכנסותיו הוקדשו לסיוע לאוקראינה עם אן־סופי מוטר ושלוש התזמורות של העיר – התזמורת הממלכתית של בווריה, התזמורת הסימפונית של רדיו בווריה והפילהרמונית של מינכן. בעונת 23־2022 שב והופיע עם הפילהרמונית של מינכן בסדרות קונצרטים במינכן ובשווייץ והחל תקופה של שלוש שנים כאמן הבית בקונצרטהאוס בדורטמונד.

להב שני נולד ב־1989 בתל אביב, החל ללמוד נגינה בפסנתר בגיל 6 אצל חנה שלגי והמשיך את לימודיו אצל פרופ’ אריה ורדי בבית הספר הגבוה למוזיקה ע”ש בוכמן־מהטה באוניברסיטת תל אביב. הוא השלים את חוק לימודיו באקדמיה למוזיקה ע”ש הנס אייזלר בברלין, שם השתלם בניצוח אצל פרופ’ כריסטיאן אוולד ובפסנתר אצל פרופ’ פביו בידיני. בשנות לימודיו בברלין נעזר בהדרכתו של דניאל בארנבוים.

כפסנתרן הוא הופיע כסולן תחת שרביטם של דניאל בארנבוים, זובין מהטה וג’נאנדראה נוזדה. הוא הופיע כמנצח וכפסנתרן סולן גם יחד עם תזמורות רבות, בהן הפילהרמונית של וינה, תזמורת פילהרמוניה, הפילהרמונית של לה סקלה, תזמורת האופרה העירונית של ברלין, תזמורת הקונצרטחבאו והפילהרמונית הישראלית. ללהב שני ניסיון לא מבוטל בנגינת מוזיקה קאמרית וברסיטלים. הוא משתתף בקביעות בפסטיבל ורבייה והופיע גם בפסטיבל אקס־אן־פרובנס ובפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית בירושלים וברסיטלים עם מרתה ארגריץ’.