fbpx

ירון גוטפריד

ירון גוטפריד

מנצח, פסנתרן ומלחין, מוסיקאי רב תחומי המגשר בין מוסיקה קלאסית למוסיקה בת זמננו, היה תלמידם של פרופ’ נועם שריף בקומפוזיציה ושל פרופ’ מנדי רודן בניצוח והוא בוגר האקדמיה למוסיקה ע”ש רובין בירושלים. גוטפריד הוא חתן פרס ראש הממשלה למלחינים 2014, יצירותיו יוצאות לאור בהוצאת התווים הבינלאומית היוקרתית SIKORSKI לצד מלחינים כמו גוביידולינה, ארוו פארט, שוסטקוביץ ואחרים וזוכות להערכה ולביצועים בתזמורות רבות בארץ ובעולם.

כיהן כמנהלה המוסיקאלי ומנצחה הראשי של תזמורת נתניה-הקאמרית הקיבוצית בשנים 2002 -2013 עמה הופיע במאות קונצרטים בכל רחבי הארץ תוך הצגת קו אומנותי ייחודי ומקורי המשלב סגנונות מוסיקאליים מגוונים לצד שיתופי פעולה עם אומנויות הבמה, קו זה זכה להצלחה יתרה בקרב הקהל והמבקרים.

החל מאוקטובר 2021 גוטפריד עומד בראש בית הספר למוסיקה של הקריה האקדמית אונו.

במהלך עונת הקונצרטים 2021-22 ינצח על יצירתו “קונצ’רטו לכלי הקשה” שיבוצע עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית ותזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים. הקונצ’רטו לפיפה שכתב בהזמנת התזמורת הסימפונית שנזן לאמנית הסינית הונגיאן צ’אנג יבוצע במהלך 2022 בביצוע בכורה עולמי בניצוחו. יצירתו לפסנתר “לה פוליה” נבחרה כאחת משתי יצירות החובה הישראליות לתחרות הבינלאומית לפסנתר ה17 ע”ש ארתור רובינשטיין שתערך ב2022.

גוטפריד הינו אמן אורח של קבע בפילהרמונית הישראלית, הוא הוביל את פתיחת העונה 81 של התזמורת כשהוזמן על ידי מאסטרו זובין מהטה להחליפו וניצח על אחד עשר קונצרטים של עם סולנים מובילים בעולם כגון יפים ברונפמן, קטיה בוניאטישבילי המקהלה הפילהרמונית של פראג ועוד. בינואר 2015 החליף את המנצח ולרי גרגייב לביצוע בכורה ישראלי של הסימפוניה הרביעית של שוסטקוביץ שזכה לביקורות נלהבות. הוביל סדרות קונצרטים רבות למינויים ולצידן סדרה של קונצרטים מיוחדים של מוסיקה לסרטים, מוסיקה למחזות זמר ועוד אותן ניהל אומנותית.

ניצח, הפיק אמנותית וכתב את עיבודים לקונצרטים של יהורם גאון והפילהרמונית, דני סנדרסון והפילהרמונית, ובימים אלו שוקד על הפקת סדרת קונצרטים של עידן רייכל והפילהרמונית שיעלו ב-2022.

הוא מוזמן לנצח ולהופיע עם יצירותיו בתזמורות מובילות בעולם ובהן: תזמורת האופרה של פירנצה Maggio musicale תזמורת הרדיו של קלן WDR , התזמורת הפילהרמונית של סין, התזמורת הסימפונית של בייג’ינג, התזמורת הסימפונית של שנזן, התזמורת הסימפונית של טביליסי, תזמורת הקונצרטים של בודפשט, התזמורת הפילהרמונית על שם קודאי, התזמורת הסימפונית טורינגן, התזמורת והמקהלה הקאמרית החדשה של פוטסדאם, התזמורת הסימפונית של וונקובר, התזמורת הסימפונית של פלורידה, הסימפוניתLa Crosse , התזמורת הסימפונית Salta (ארגנטינה),Symphonic Banda L’Auditori (ברצלונה), הסימפונית של מנילה, התזמורת הקאמרית של פורטלנד, הסימפונית סן חוזה, הסימפונית ראשון לציון, הסימפונית ירושלים רשות השידור, הקאמרית הישראלית, הסימפונייטה באר-שבע, הקאמרטה ירושלים, סימפונט רעננה, הקאמרית הישראלית.
הוביל ביצוע של ” אורפאו ואורידיצ’ה ” עם האופרה הישראלית בפסטיבל הבינלאומי של מקאו עם הסימפונית של מקאו.
ב 2014 הוציא לאור אלבום חדש ” תמונות בתערוכה REMAKE ” לטריו ג’אז ותזמורת על פי מוסורסגקי, שיצא בחברת GPR ובהפצה של NAXOS וזכה לביקורות חמות בעיתונות העולמית.
היצירה בוצעה מבוצעת תדירות בתזמורות רבות בעולם.

בין השנים 2013-21 עמד בראש מסלול הלחנה העיבוד והניצוח שבבית הספר “רימון” שאותו אף ייסד.

גוטפריד היה האמן הנבחר של הקרן למצוינות בתרבות לשנים 2003 עד 2007, הוא חבר במרכז האמנים היוקרתי MacDowell שבארה”ב, זוכה הפרס הראשון בתחרות לניצוח במסגרת שבוע האמן הצעיר מטעם התזמורת הפילהרמונית הישראלית וקרן התרבות אמריקה-ישראל.

כפסנתרן ג’אז הוא הופיע עם אומנים בינלאומיים רבים ידועי שם ובהם: אדי דניאלס ,אדי גומז, דידייה לוקווד, דייב ליבמן, איירה סאליבן, בילי הארט, ג’ורגי פיים, רנדי ברקר, ג’ף ברלין ורבים אחרים.

אנא מלאו את פרטיכם