האבובן דודו כרמל זכה ב-1996 בפרס בתחרות האבוב הבינלאומית טולון בצרפת וב-1990 בפרס פרסואה שפירא בישראל. הוא משמש כאבובן ראשון של התזמורת הפילהרמונית הישראלית וחבר סגל ההוראה באקדמיה למוזיקה ולמחול ירושלים ובביה"ס למוסיקה מוכמן-מהטה, אוניברסיטת תל-אביב.
כסולן הופיע עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של זובין מהטה, עם תזמורת פסטיבל בודפשט בניצוח איבן פישר, עם התזמורת הסימפונית קוויבק תחת שרביטו של יואב תלמי ועם תזמורות בקנדה, בצ'ילה, בקוסטה ריקה, בצרפת ובפולין. רסיטלים הובילו אותו לאולמות יוקרתיים בעולם, ביניהם אולם המוזיקה הקאמרית של התזמורת הפילהרמונית ברלין.
דודו כרמל הקליט עבור תחנות רדיו באירופה ובישראל והשתתף בפסטיבלים למוזיקה קאמרית בישראל, בגרמניה, בשווייץ ובברזיל. ביחד עם פרופ' תומס אינדרמוהל, מייסד פסטיבל האבוב בפלמה דה מיורקה, הוא מעביר בו כיתות אמן, בנוסף לכיתות אמן ברחבי העולם. בשנים 1997-1992 שימש כאבובן ראשון של תזמורת האופרה החדשה, ומ-1998 הוא מופיע כאבובן אורח בתזמורת פסטיבל בודפשט. הוא בוגר האקדמיה למוזיקה רובין תל-אביב וביה"ס הגבוה למוזיקה של קרלסרוהה, גרמניה, בכיתתו של פרופ' תומס אינדרמוהל.
דודו כרמל הוא חבר מייסד של החמישייה הישראלית לכלי נשיפה מעץ. הוא הקליט תקליטורים עבור מרכז המוזיקה הישראלי, קמרטה, מרידיאן, תקליטי סנטאור ו-DUX.
<strong>נגן ראשי</strong>
איליה קונובלוב נולד ב-1977 בנובוסיבירסק, ברית המועצות לשעבר, למשפחה מוסיקלית. בגיל 7 החל את לימודי המוסיקה אצל פרופ' זחר ברון ולאחר מכן אצל פרופ' אלקסיי גווזדב בנובוסיבירסק. באותה תקופה זכה בפרס בתחרות הרוסית הכלל-ארצית לכינור. בהמשך למד אצל פרופ' דורה שוורצברג באקדמיה למוסיקה בוינה.
הוא הופיע ברחבי רוסיה ואירופה, באינדונזיה, בקוריאה וביפן, עם תזמורות ידועות, ביניהן "הוירטואוזים של מוסקבה", התזמורת הקאמרית של רדיו הולנד, הסינפונייטה הישראלית באר-שבע, התזמורת הסימפונית של סנט פטרבורג, התזמורת הסימפונית של מוסקבה, תזמורת ציריך, התזמורת הסימפונית האמריקנית-רוסית והתזמורת הפילהרמונית הישראלית, תחת שרביטם של מנצחים כגון ולדימיר ספיבקוב, היו וולף, זובין מהטה ויואל לוי.
הוא הופיע בהרכבים קאמריים עם טובי המבצעים, ביניהם יורי סמירנוב, יורי בשמט, יורי גנדלסמן, קיוטו טקזווה, גאי בראונשטיין, דורה שוורצברג, סטיבן איסרליס, מט חיימוביץ' ועוד. הופעותיו בפסטיבלים יוקרתיים כוללות את "פסטיבל לאמנים צעירים" בדאבוס, שוויץ, "שוברטיאדות" בגרמניה, פסטיבל למוסיקה בחיפה ופסטיבל "דרייקלנג" בגרמניה.
מר קונובלוב הקליט שני תקליטורים עבור חברת מלודיה ברוסיה ואת הקונצ'רטו לכינור מאת ברהמס עם הפילהרמונית של נובוסיבירסק בניצוחו של ארנולד כץ. משנת 1997 הוא משמש ככנר ראשון של התזמורת הפילהרמונית הישראלית.
<strong> </strong>
<strong>מיכאל וולפה</strong>, מוזיקאי יוצר ואיש חינוך, נולד בתל-אביב בשנת 1960, חבר קיבוץ שדה בוקר. למד קומפוזיציה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ובאוניברסיטת קיימברידג' בבריטניה. השלים עבודת דוקטורט על הסימפוניה הבריטית במחצית השנייה של המאה העשרים במחלקה למוזיקולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. וולפה מלמד כפרופסור באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, ומראשית שנת הלימודים תש"ף הוא מכהן בה כדיקן הפקולטה למוסיקה רב-תחומית. מלמד במספר בתי ספר ומוסדות חינוך בירושלים וברמת הנגב. במשך שש שנים, שימש כמנהלו האמנותי של חג המוזיקה הישראלית עד שנת 2012.
וולפה זכה בפרס אקו"ם על מפעל חיים בשנת 2009 ובפרס רוזנבלום לאמנויות הבמה של עיריית תל-אביב בשנת 2010 עבור מכלול עבודתו כמנהל אמנותי וכיוצר. בשנת 2014 זכה בפעם השנייה בפרס ראש הממשלה לקומפוזיטורים. בחודש דצמבר 2018 הוענק לו פרס שרת התרבות על שם יצחק נבון עבור תרומתו לטיפוח התרבות היהודית והישראלית.
בשנים 2015-2016 כיהן וולפה כמנצח ראשי ומנהל אמנותי של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד. כיום הוא ממשיך להוביל את פסטיבל "צלילים במדבר", בקיבוץ שדה בוקר שבמועצה האזורית רמת הנגב, המוקדש למוזיקה ישראלית על כל גווניה וסגנונותיה אותו ייסד במועצה האזורית רמת הנגב בשנת 1998, ומכהן אף כמנהל אמנותי של פסטיבל "פסנתרים" בתיאטרון ירושלים, אשר הוא נמנה על מייסדיו לפני בשנת 2013.
במהלך השנים האחרונות השלים וולפה שלוש אורטוריות קהילתיות המוקדשות לשירת תור הזהב של ספרד, וסדרה של סונטות לשני כלי נגינה, ביניהן "סונטת רוק" לקונטרבס ופסנתר, "סונטה אנדלוסית" למנדולינה וגיטרה ו"סונטה ים תיכונית" לשני פסנתרים. כל אלה בוצעו בבכורה בפסטיבל "צלילים במדבר". במהלך העשור האחרון קשור וולפה אל התזמורת הפילהרמונית הישראלית הן בעשייתו היוצרת והן בעשייתו החינוכית. שתיים מיצירותיו בניצוחו של עומר מאיר ולבר בוצעו על ידי התזמורת והוקלטו לאלבומים: בעונת תשע"ד בוצעה בבכורה הפואמה השביעית "התרת נדרים", ובשנת תשע"ה שובצה הפואמה השנייה "התנים חזרו" בתוכנית התזמורת בפסטיבל דרזדן בגרמניה בגרסה חדשה לתזמורת גדולה.
בתחילת שנת 2020, השלים יצירה תזמורתית חדשה "פתיחה לזכרו של גיבור" המוקדשת לציון מאתיים וחמישים שנה להולדתו של בטהובן. היצירה בוצעה בבכורה על ידי תזמורת סימפונט רעננה בניצוחו של עומר מאיר ולבר. בין יצירותיו האחרונות, "שיר פרידה" (2021) – סימפוניה בארבעה פרקים שחוברה בימי מגיפת הקורונה, "ווריאציות אנדלוסיות על נושא של מוצרט" (2021) לפסנתר ותזמורת, "דמותה" – מחזור שירים לזמרת ותזמורת, על פי לחנים של מרדי זעירא לשירי רחל (2022). כו כן השלים וולפה מספר מאמרים, ביניהם מאמר על שש הסימפוניות של המלחין הישראלי יוסף טל, כחלק מאסופת מאמרים על המלחין שתצא לאור בסוף שנת 2022, ומאמר על תלמידיה הישראליים של נדיה בולנז'ה עבור בטאון "A la Page" הצרפתי.
המקהלה הישראלית ע"ש גארי ברתיני הוקמה ב-2009 בידי חגי גורן ביחד עם רונן בורשבסקי וקבוצת אנשי ציבור ומוזיקה. המקהלה הופיעה עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית תחת שרביטם של זובין מהטה, קורט מזור, רוברטו אבדו, הרברט בלומשטדט, ולדימיר יורובסקי, אשר פיש, קזושי אונו וקז'ישטוף פנדרצקי, ועם תזמורת סימפונית חיפה בניצוחו של נועם שריף. בין היתר ביצעה המקהלה עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית את הרקוויאם הגרמני מאת ברהמס, הסימפוניה השנייה מאת מהלר, הסימפוניה התשיעית מאת בטהובן, "שירי גוּרה" מאת שנברג, סטבט מאטר מאת רוסיני, רקוויאם פולני מאת פנדרצקי וכרמינה בורנה מאת אורף ואופרות מאת ורדי, רוסיני, צ'ייקובסקי ושטראוס. מקהלת ברתיני, שהיא הגוף הייצוגי של המקהלה, מונה כ-25 זמרים. בהדרכתו של רונן בורשבסקי היא מתמקדת בביצוע רפרטואר א-קאפלה מכל התקופות ומופיעה עם תזמורות קאמריות. בין היתר הופיעה עם הקאמרטה הישראלית ירושלים בניצוחו של אבנר בירון, התזמורת הקאמרית של פראג, התזמורת הקאמרית הישראלית, תזמורת נובה אמדאוס מרומא ואנסמבל בארוקדה. המקהלה זכתה להצלחה רבה בסיורי קונצרטים באיטליה (2012) וכן בפראג ובוינה (2014).
רונן בורשבסקי מנצחה ומנהלה המוזיקלי של המקהלה הישראלית ע"ש גארי ברתיני, מכהן גם כראש המחלקה לניצוח מקהלה וכמרצה בכיר בביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב וכן כמנצח וכמנהל מוזיקלי של מקהלת האיחוד. הוא זכה בפרס השלישי בתחרות הבינלאומית לניצוח ע"ש ניקולאי מלקו בדנמרק (1998) חודשים אחדים אחרי שזכה במדליית ארד בתחרות הבינלאומית לניצוח בטוקיו, שבה היה צעיר המשתתפים. כזוכה המילגה ע"ש קוסביצקי, הוזמן להשתתף בקורס הניצוח של פסטיבל טנגלווד, שם השתלם אצל ברנרד הייטינק וסאיג'י אוזווה. כמו כן השתלם אצל הנס גראף בוינה. רונן בורשבסקי הוא בעל תואר אמן של האקדמיה למוזיקה ולמחול ע"ש רובין בירושלים והיה תלמידם של פרופ' נועם שריף ופרופ' מנדי רודן. הוא ניצח על מרבית התזמורות הישראליות, לרבות התזמורת הפילהרמונית הישראלית, וכן על תזמורות ברחבי העולם. ב-2006 הוביל את התזמורת הפילהרמונית הגרמנית-ישראלית בסיור קונצרטים ברחבי גרמניה, שבו ניצח על האורטוריה "אליהו" מאת מנדלסון ואשר גולת הכותרת שלו היתה הקונצרט לציון יום מותו של מנדלסון באולם הגוונדהאוז בלייפציג.
קיריל פטרנקו הוא מנצחה הראשי של התזמורת הפילהרמונית של ברלין החל מעונת 2019-2020. הוא נולד באומסק שבסיביר ב-1972, שם למד נגינה בפסנתר והופיע לראשונה בפומבי כפסנתרן בהיותו בן 11 עם התזמורת הסימפונית של אומסק. בשנת 1990 עקרה משפחתו לאוסטריה והוא למד ניצוח באוניברסיטה למוזיקה ולאמנויות הבמה בוינה. עם סיום לימודיו היה לקאפלמייסטר בפולקסאופר שבוינה. קיריל פטרנקו היה מנהל מוזיקלי של האופרה במיינינגן (2002-1999), מנהל מוזיקלי של הקומישה אופר בברלין (2007-2002) ומשנת 2013 הוא מכהן כמנהל מוזיקלי של האופרה הממלכתית של בווריה במינכן. הוא ניצח בבתי אופרה חשובים, ביניהם המטרופוליטן בניו יורק, בית האופרה המלכותי קובנט גרדן בלונדון, האופרה הממלכתית של וינה, גראן תיאטרו ליסאו בברצלונה, האופרה של פריס, האופרה של ליון, האופרה הממלכתית של בווריה במינכן, האופרה של דרזדן והאופרה של פרנקפורט. הופעותיו בפסטיבלים כוללות את מג'ו מוזיקלה פיורנטינו, ביירוית, ברגנץ וזלצבורג. באולמי הקונצרטים ניצח קיריל פטרנקו בין היתר על התזמורת הפילהרמונית של ברלין, הפילהרמונית של לונדון, הפילהרמונית של וינה, הסימפונית של וינה, התזמורת הסימפונית של שרות השידור הבוורי, תזמורת הקונצרטחבאו, תזמורת קליבלנד, הסימפונית של שיקגו והתזמורת הפילהרמונית הישראלית. <a href="http://yandex.ru">яндекс</a>
אמן הבית שלנו בעונה הקרובה יהיה הפסנתרן סר אנדרש שיף, שבזכות עומק אינטלקטואלי ומגע פסנתרני קריסטלי ואישי, מצליח להעניק פרספקטיבה חדשה גם על היצירות המוכרות ביותר. שיף יבצע את הקונצ’רטי האהובים של באך ושומאן, וייתן מבט אינטימי יותר על אמנות הפסנתר שלו ברסיטל.
שיף נולד בבודפשט שבהונגריה ב-1953, למד נגינה בפסנתר באקדמיה ע"ש ליסט אצל פל קדוסה, ג'יירג'י קורטג ופרנץ רדוש והשתלם בלונדון אצל ג'ורג' מלקולם. הוא הופיע עם התזמורות המובילות והמנצחים הנוודעים ביותר רחבי העולם וכיום מתמקדת פעילותו בעיקר ברסיטלים ובהופעות כסולן-מנצח וכמנצח.
מאז 2004 ביצע סר אנדרש את מיכלול הסונטות של בטהובן ביותר מעשרים ערים, לרבות בציריך, שם הוקלט המחזור על ידי חברת ECM. הקלטות אחרות שלו לחברה זו כוללות רסיטלים מיצירות שוברט, שומאן וינצ'ק וכן את הפרטיטות, וריאציות גולדברג והפסנתר המושווה מאת י' ס' באך.
בשנים האחרונות היו ביצועי באך שלו למוקדי משיכה בפרומס בלונדון. כמו כן הוא מופיע בקביעות בפסטיבלים של ורבייה, זלצבורג ובאדן-באדן; באולמות ויגמור בלונדון, מוזיקפריין בוינה והפילהרמוני בפריס; בסיורי קונצרטים בצפון אמריקה ובאסיה; ובויצ'נזה שבאיטליה, שם הוא אוצר פסטיבל בתיאטרו אולימפיקו.
ויצ'נזה היא גם משכנה של קפלה אנדראה ברקה – תזמורת קאמרית שחברים בה סולנים בינלאומיים, נגנים קאמרים וחברים, ואותה יסד סר אנדרש ב-1999. יחד הופיעו בקרנגי הול, בפסטיבל לוצרן, בשבועות מוצרט בזלצבורג ובסיור באסיה ובעתיד הקרוב ובצעו את הקונצ'רטי של באך לכלי מקלדת באירופה.
סר אנדרש גם מרבה להופיע עם התזמורת הקאמרית של אירופה, תזמורת פסטיבל בודפשט ותזמורת עידן ההארה. ב-2018 היה לאמן עמית של תזמורת עידן ההארה, כהשלמה לעניין הרב שהוא מגלה בנגינה בכלי מקלדת תקופתיים.
סר אנדרש ממשיך ומטפח כישרונות צעירים, בעיקר באמצעות הסידרה "מקימים גשרים", המעניקה לאמנים צעירים ומבטיחים הזדמנויות להופיע. הוא גם מלמד באקדמיות בארנבוים-סעיד וקרונברג, מרבה להרצות ולהדריך בכיתות אמן. ב-2017 ראה אור ספרו "מוזיקה נובעת מדממה", מאמרים ושיחות עם מרטין מאייר, בהוצאת ברנרייטר והנשל.
לסר אנדרש שיף הוענקו פרסים ואותות כבוד בינלאומיים רבים, בהם מדליית זהב מטעם קרן המוצרטאום (2012), צלב ההצטיינות עם כוכב של גרמניה (2012), מדליית זהב מטעם האגודה הפילהרמונית המלכותית (2013), תואר אבירות על שרותיו למוזיקה מידי מלכת אנגליה (2014) ותואר דוקטור מהמכללה המלכותית למוזיקה (2018).
להב שני הוא המנהל המוזיקלי של הפילהרמונית הישראלית משנת 2020. מאז קונצרט הבכורה שלו כמנצח באוקטובר 2013 ועד היום ניצח עליה כל עונה. הקשר ההדוק שלו לתזמורת החל כבר בשנות נעוריו, כאשר ניגן כפסנתרן בקונצרט לנוער, וב־2007 כאשר ניגן עמה כסולן תחת שרביטו של זובין מהטה. במשך השנים הרבה לנגן עם התזמורת כפסנתרן וכנגן קונטרבס.
כוכבו של להב שני דרך בעקבות זכייתו בתחרות היוקרתית לניצוח ע”ש גוסטב מהלר בבמברג, בשנת 2013. החל מ־2018 הוא מכהן כמנצחה הראשי של התזמורת הפילהרמונית של רוטרדם והוא המנצח הראשי הצעיר ביותר בתולדותיה של תזמורת זו. בשנים 2017-2020 כיהן כמנצח אורח ראשי של התזמורת הסימפונית של וינה.
הופעותיו כמנצח אורח כוללות קונצרטים עם התזמורת הפילהרמונית של וינה, הפילהרמונית של ברלין, התזמורת הסימפונית של רדיו בווריה, הסימפונית של לונדון, תזמורת הקונצרטחבאו, תזמורת פסטיבל בודפשט, הסימפונית של בוסטון, תזמורת "פילהרמוניה" לונדון, תזמורת פריז, תזמורת פילדלפיה, הפילהרמונית המלכותית השוודית והתזמורת הפילהרמונית של רדיו צרפת. הוא גם מנצח בקביעות על תזמורת האופרה העירונית של ברלין, הן בהפקות אופרה והן בקונצרטים סימפוניים.
להב שני נולד ב־1989 בתל אביב, החל ללמוד נגינה בפסנתר בגיל 6 אצל חנה שלגי והמשיך את לימודיו בתיכון תלמה ילין ולאחר מכן בבית הספר הגבוה למוזיקה ע"ש בוכמן־מהטה באוניברסיטת תל־אביב, בהוראתו של פרופ’ אריה ורדי. הוא השלים את חוק לימודיו באקדמיה למוזיקה ע"ש הנס אייזלר בברלין, שם השתלם בניצוח אצל פרופ’ כריסטיאן אוולד ובפסנתר אצל פרופ’ פביו בידיני. בשנות לימודיו נעזר בהדרכתו של דניאל בארנבוים.
ביולי 2018 התקיים רסיטל הבכורה שלו כפסנתרן באולם בולז בברלין. הוא הופיע כפסנתרן סולן תחת שרביטם של מנצחים כמו דניאל בארנבוים, ולרי גרגייב וזובין מהטה יחד עם תזמורות רבות, בהן תזמורת הקונצרטחבאו, הפילהרמונית של וינה, תזמורת מרינסקי, תזמורת האופרה העירונית של ברלין והתזמורת הפילהרמונית של רדיו צרפת. הוא מרבה לנגן מוזיקה קאמרית ומשתתף בקביעות בפסטיבל ורבייה בשוויץ והופיע גם בפסטיבל אקס־אן־פרובנס ובפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית בירושלים.
כרגע הביוגרפיה זמינה באנגלית בלבד.
<a href="http://www.lotembeider.com/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">לאתר הרשמי של לטם ביידר >></a>
פולינה יהודין, נצר למשפחת פיזיקאים, היא המוסיקאית הראשונה במשפחתה. היא נולדה במוסקבה, החלה ללמוד נגינה בכינור בגיל 6 ולמדה בביה"ס ע"ש גנסין אצל ולנטינה קורולקובה.
ב-1996 עברה עם משפחתה לארה"ב, שם למדה באוניברסיטת אידיאנה אצל פרופ' נלי שקולניקובה ומרים פריד וכן במכון למוסיקה בקליבלנד אצל ויליאם פרויסיל, הנגן הראשי של תזמורת קליבלנד. עוד בזמן לימודיה הופיעה כסולנית עם התזמורת הסימפונית של מוסקבה, הוירטואוזים של גנסין והסימפונית של יוטה.
היא זכתה בפרסים בתחרויות שונות, השתתפה בפסטיבלים של ורבייה, אספן, סרסוטה וספולטו בארה"ב והיתה נגנית ראשית של תזמורת פסטיבל ספולטו ושל המכון התזמורתי הבינלאומי באטרגאו שבאוסטריה. היא מרבה לנגן מוסיקה קאמרית.
ב-2007 הצטרפה לתזמורת הפילהרמונית הישראלית וזו הופעתה הראשונה כסולנית עם התזמורת.
חזרה לראש העמוד




