fbpx

אביטל שטיינר טונה

אביטל שטיינר טונה

באיזה גיל התחלת לנגן?
התחלתי לנגן פסנתר בגיל 5 וכינור בגיל 10.

באיזה גיל הבנת שאת/ה רוצה להמשיך בקריירה מוזיקלית?
מאז ומתמיד היה לי ברור שזה יהיה הייעוד שלי. גדלתי וזחלתי על הבמה הזו מאחר ואבי היה הטימפאניסט הראשי במשך 45 שנים וביליתי יום יום שעות רבות לידו על הבמה בהקשבה לחזרות ובערב באולם לקונצרטים כמעט כל ערב מחיי!!

ספר/י על רגע בלתי נשכח עם הפילהרמונית
רגע בלתי נשכח בשבילי בפילהרמונית היה כשנה לאחר שהגעתי לתזמורת, ב-1995, כשהתחלתי לדבר עם הכנר הראשי יגאל טונה, שיחה שהפכה לידידות, לחברות ואח”כ לאהבה מטורפת שנמשכת עד עצם היום הזה.
בתזמורת לא רק שאני עושה את הדבר הכי אהוב עליי שזה לנגן ולעשות מוסיקה, בתזמורת הכרתי את אהבת חיי!!!

מה את/ה אוהב/ת לעשות מחוץ לבמה?
מחוץ לבמה אני אוהבת לעשות ספורט, לשתות קפה עם חברים, אוהבת חיות ולטייל בטבע עם עדיפות להרים. רצוי באוסטריה.

איזה סוג מוזיקה נמצא ברשימת ההאזנה שלך?
אני אוהבת להקשיב לכל מוסיקה טובה ואיכותית. לאו דווקא קלאסית אך כמובן גם. אוהבת ג’אז, פופ ואוהבת מוסיקה עממית של כל מיני ארצות.

מהי משמעות הפילהרמונית עבורך/מדוע רצית להשתייך לפילהרמונית?
לי אישית משמעות הפילהרמונית היא בית. נולדתי וגדלתי פה. ספגתי את ההיסטוריה והתרבות שלה. שמעתי כל ערב מחיי קונצרט שלה ונסעתי עם אבי גם לחיפה ולי”ם לקונצרטים. גם למדתי כמה שנים עם הכנר הראשי שלה דאז חיים טאוב. אחרי קריירה של שנים רבות בגרמניה גם ככנרת ראשית בתזמורת הסמפונית של האמבורג וגם כחברה בתזמורת הפילהרמונית של מינכן, החלטתי להשלים את לימודיי בג’וליארד בניו יורק עם דורותי דילאיי ולעשות תעודת אומן. תמיד היה זה בשבילי הכי טבעי וברור שאבוא לנגן ב”בית” שלי שהוא התזמורת הפילהרמונית הישראלית.

האם רכשת מיומנויות חדשות במהלך מגפת הקורונה?
לא רכשתי מיומנויות חדשות. לצערי לא התפניתי לכך.

כיצד נוכל לשמור על מוזיקה קלאסית והופעות חיות רלוונטיות בעידן הדיגיטלי?
בעידן הדיגיטלי בדיוק כפי שעושה התזמורת עכשיו ניתן להקליט ולשלוח לקהל שלנו את המוסיקה שאנחנו מנגנים. גם לאחר עידן הקורונה זה יהפוך לחלק בלתי נפרד מהעשייה שלנו, כפי שעשו כבר לפני תזמורות אחרות בעולם כגון הפילהרמונית של ברלין ועוד (Digital Concert Hall).

משהו נוסף על עצמך שתרצה/תרצי לחלוק עמנו?
משהו נוסף שארצה לחלוק הוא זה שאני מאושרת מה”מתנה” שקיבלה התזמורת בדמותו של המנהל המוסיקלי החדש שלה, להב שני. מוסיקאי נפלא ואדם מקסים, חכם ומבריק שאני מאמינה שייקח את התזמורת הזו למצויינות ולמקום מאוד נכבד בין תזמורות העולם. אני מאוד גאה להיות חלק מגוף אומנותי זה, לתרום מהיידע ומהכשרון שלי ולהיות בורג קטן בתוך מכונה משומנת ונפלאה.
אני גם מאוד גאה ומאושרת שמאחורי התזמורת ישנו גוף נפלא ותומך בדמות קרן התזמורת שנותן לנו המוסיקאים את תחושת הביטחון לה אנו זקוקים גם ביום יום, ובמיוחד בתקופה מורכבת ומאתגרת זו- תקופת הקורונה המתמשכת. רוצה לנצל במה זו להודות לך טלי ולכל אחת ואחד מכם על עבודת הקודש שאתם עושים. תבורכו!!!