fbpx

מתן נוסימוביץ’

מתן נוסימוביץ’

באיזה גיל התחלת לנגן?
התחלתי לנגן על כינור בגיל 6. סבי היה מוזיקאי ויום אחד הוא קנה לי כינור צעצוע. אחרי ששיחקתי איתו קצת ביקשתי ללמוד כינור וכך רצה הגורל שבקומה מעליו גר מורה די מפורסם בחיפה והתחלתי לקחת אצלו שיעורים.

באיזה גיל הבנת שאת/ה רוצה להמשיך בקריירה מוזיקלית?
גדלתי בחיפה ובחטיבת הביניים עברתי לבי”ס לאומניות. אחרי שנחשפתי לראשונה לעוד נגנים ולמגמה הבנתי שאני נגן לא רע. בתיכון כבר הייתי יותר בוגר ובעזרת המורים והדחיפה שלהם (שגם שכנעה אותי לעשות צעד משמעותי ולהתחיל ללמוד אצל ה-מורה במרכז הארץ, לילך לבנון) עשיתי את ההחלטה שזה המסלול בשבילי.

ספר/י על רגע בלתי נשכח עם הפילהרמונית
אני זוכר את הסיור הראשון שלי עם התזמורת לדרום אמריקה ב2013. תמיד ידעתי שמאסטרו מהטה הוא ענק אבל היה רגע אחד שגרם לי להבין את זה ממבט ראשון.
בקונצרט הממש אחרון של הסיור ניגנו בצ’ילה קונצרט פתוח של ולסים ופולקות לאלפי אנשים. בגלל איזשהו בלבול התזמורת סיימה את כל הקטעים והתחילה לרדת מהבמה, אבל הקהל לא ממש הבין שזה סוף הקונצרט ונשאר לעמוד במקום קצת המום. מספר דקות לאחר ה”סיום” היו פתאום צעקות מאחורי הקלעים “כולם לחזור לבמה מיד!”. לתזמורת היו כמה הדרנים לנגן. עלינו, הסתדרנו, ואז הגיע זובין. הוא הלך בנונשלנט מבלי להתבלבל לכיוון המיקרופון של נגן הצ’לו הראשון, התכופף אליו, תפס אותו ואמר “HELLLLOOOO”. הקהל פשוט צרח כאילו הוא מלך רוק אגדי. הוא דיבר אליהם בספרדית ואחרי כמה משפטים כל האווירה השתנתה, הקהל הריע שוב והתחלנו לנגן. קשה לתאר את המילים וההרגשה אבל זה היה רגע שאני לעולם לא ישכח.

איזה סוג מוזיקה נמצא ברשימת ההאזנה שלך?
ברשימת ההאזנה אצלנו בבית יש כמובן הרבה מוסיקה קלאסית אבל גם ג’אז, ישראלי, ראפ, פאדו ועוד המון סגנונות. כנער גדלתי בעיקר על מוסיקת פאנק-רוק, מטאל וטכנו. כיום מעל כולם הלהיטים בבית הם שירי ילדים, מאחר ונולד הבן הראשון שלי בפברואר 2020 🙂

מהי משמעות הפילהרמונית עבורך/מדוע רצית להשתייך לפילהרמונית?
התזמורת בשבילי היא בעיקר חלום שהתגשם. כבר מתקופת התיכון ידעתי שאני הולך להיות נגן בפילהרמונית. יותר נכון, כיוונתי לשם בתודעה שלי מגיל צעיר יחסית ואכן בגיל 20, תוך כדי השירות הצבאי שלי כמוזיקאי מצטיין, התקבלתי לשורות הפילהרמונית והחלום הוגשם. מאז, הפילהרמונית הפכה כמובן לבית, מקום שאפשר לעשות בו מוזיקה עם חברים ברמה הגבוהה ביותר. מקום שגורם לי להפוך למוזיקאי יותר טוב ובעיקר שגורם לי לרצות להיות נגן טוב יותר. אחרי הכל, המעמד והשם מחייבים.

האם רכשת מיומנויות חדשות במהלך מגפת הקורונה?
המיומנות העיקרית שרכשתי בשנה האחרונה היא להיות אבא. כמו שאמרתי הבן שלי, אדם, נולד ממש לפני שהקורונה הגיעה לישראל, ועם הסגירה של ענף התרבות נהפכנו אני ואשתי אביטל (שגם היא מוזיקאית, נגנית ויולה ראשית בתזמורת הקאמרית הקיבוצית) להורים במשרה מלאה כשבעצם יש לנו מעט מאוד עזרה בגלל הגבלות הקורונה. אבל אין ספק שמהבחינה הזו קיבלנו מתנה שלא הרבה אנשים זוכים לה, להיות עם הבן שלי כמעט 24/7 ולראות כל רגע שבו הוא גדל ומתפתח.
מצרף גם לינק של meet the musician שנעשה עלי לפני חצי שנה:

Meet the Musician: IPO Violist Matan Noussimovitch

כיסא ג'ון פורטר