fbpx

סעידה ברלב

סעידה ברלב

ספר/י על רגע בלתי נשכח עם הפילהרמונית
ב-30 השנים האחרונות של נגינה עם התזמורת הנפלאה הזאת, מאוד קשה לציין רק אירוע אחד בלתי נשכח, מכיוון שישנם כל כך הרבה. אז אשמח לציין כמה מהם: הגילוי של כל הסימפוניות של מאהלר לאורך השנים היה מאוד מיוחד, במיוחד מכיוון שלפני כן אף פעם לא שמעתי או ניגנתי אותן. נגינה עם אומנים כמו: יצחק פרלמן, אייזק שטרן, עברי גיטליס, אידה הנדל, פנחס צוקרמן, יוליאן רחלין, יו-יו מה, מישה מאיסקי, גדעון קרמר, יפים ברונפמן, דניאל ברנבוים, ועוד רבים. לנגן תחת שרביטם של מנצחים כמו: קורט מזור, קלאודיו אבאדו, דניאל ברנבוים, כריסטוף אשנבאך, קיריל פטרנקו, ולדימיר יורובסקי, דניאל גאטי, ג’וזפה סינופולי, ג’ימס לווין, ועוד רבים. לקבל את ההזדמנות, המזל והפריבילגיה, לנגן מאות קונצרטים תחת שרביטו של האחד והיחיד זובין מהטה, היתה אחת המתנות היקרות ביותר שקיבלתי בחיי המקצועיים.

איזה סוג מוזיקה נמצא ברשימת ההאזנה שלך?
בהאזנה שלי תוכלו למצוא מגוון רחב של נושאים: ישנים כמו סופרטרמפ, קווין, פול סיימון, אדית פיאף, ז’אק ברל, בנוסף לרשימת האזנה שבני הקטן אוהב ושיש לו השליטה עליה (כן, המגפה שברה את כל החוקים שהיו לנו לגבי זמן מסך מוגבל…). תוכלו למצוא גם סרטי תעודה על אירועים מיוחדים ודמויות מהעבר בצרפתית, גרמנית, אנגלית ועברית.

האם רכשת מיומנויות חדשות במהלך מגפת הקורונה?
בזמן המגפה גיליתי הרבה מאוד מתכונים חדשים, להנאתם של שלושת בניי ובעלי (אשר הכרתי לפני 30 שנה בתזמורת…). המשכתי גם לעסוק בענייני העמוק בתחום החינוך (אני כרגע בשנתי השלישית של לימוד גישת החינוך ולדורף, בכדי להפוך למורה בגישה זו). הייתה לי גם ההזדמנות לעזור בגן ולדורף ונהניתי מכך מאוד. בנוסף, הקלטתי יצירות נפלאות של מוסיקה קאמרית עם מוסיקאים נהדרים. תוכלו למצוא את ההקלטות הללו ביוטיוב.

משהו נוסף על עצמך שתרצה/תרצי לחלוק עמנו?
כשהצטרפתי לתזמורת באוקטובר 1990, גיליתי שאבי המנוח, אסף בר לב, היה נגן אורח בשנות החמישים. הוא היה פסנתרן בהתחלה, וכשהיה בשנות העשרה למד גם בסון הודות למלגה שקיבל מהתזמורת…
בנימה אישית, אני מרגישה שהמגפה גרמה לרעידת אדמה בחיינו, ואני לא בטוחה איך נוכל להחלים מהפצעים והכאב שבאו איתה. אני ברת מזל שיש לי את משפחתי הנפלאה שבניתי בבית, ובורכתי גם להיות חלק מהתזמורת הפילהרמונית הישראלית, אשר המשיכה לפעול באומץ, הודות לתורמים נפלאים ומוסיקאים מוכשרים שלא הפסיקו לתמוך בה.