fbpx

עוזי שלו

עוזי שלו

באיזה גיל התחלת לנגן?
התחלתי לנגן בחלילית בגיל שמונה, בבסון בגיל 14

באיזה גיל הבנת שאת/ה רוצה להמשיך בקריירה מוזיקלית?
בגיל 24, אחרי שירות צבאי כקצין ביחידת 8200, ואחרי שלמדתי במכינה למדעי הטבע ושקלתי לימודי רפואה, החלטתי להפוך את הנגינה למקצוע ונבחנתי, והתקבלתי לבית הספר “ג’וליארד” בניו יורק.

ספר/י על רגע בלתי נשכח עם הפילהרמונית
רגע בלתי נשכח עם הפילהרמונית, אחד מרבים, היה הופעת חמישיית כלי הנשיפה של הפילהרמונית, בפני המלך חוסיין והמלכה נור מירדן והסולטאן קאבוס מנסיכות עומאן, בעקבה שבירדן. לפני תחילת הנגינה, נשאתי נאום ברכה קצר בערבית.

מה את/ה אוהב/ת לעשות מחוץ לבמה?
מחוץ לבמה, יש לי כמה תחביבים: אני שוחה, הולך ורץ למרחקים, משחק שחמט, כותב פזמונים ושירים (טקסטים), חוקר בתחום המוזיקה והספרות, מנגן בטריו “קנים” (אבוב, קלרינט ובסון), ואני יוזם כתיבת יצירות לבסון, מבצע ומקליט אותן עם הרכבים שונים. עד כה נכתבו ביוזמתי וביצעתי מספר רב של יצירות חדשות.

איזה סוג מוזיקה נמצא ברשימת ההאזנה שלך?
אני אוהב להאזין למוזיקה קאמרית לכלי קשת ולפסנתר, ל”לידר”, ליצירות סימפוניות, לשירים עבריים ולבלדות באנגלית.

מהי משמעות הפילהרמונית עבורך/מדוע רצית להשתייך לפילהרמונית?
מגיל צעיר חלמתי לנגן בפילהרמונית. להיות ממשיך של דור של חולמים ומגשימים, כפי שהיו הוברמן, טוסקניני וחברי התזמורת הראשונים. הפילהרמונית היא, בעיני, פניה היפות של מדינת ישראל. תזמורת העם היהודי, שוחרת שלום ויופי, שאותם היא מקרינה לכל אנשי העולם, ללא הבדלי דת, גזע, מין, מגדר או מגזר.

האם רכשת מיומנויות חדשות במהלך מגפת הקורונה?
המיומנויות החדשות שרכשתי בתקופת הקורונה:
עשיתי קורס בתסריטאות.
השתתפתי בסדנאות שחמט.
עשיתי מספר הקלטות עם נגנים ממרחק.
הקדשתי זמן למחקר מוזיקולוגי
הופעתי עם הטריו שלי בבתים פרטיים, בקונצרטים מותאמי-קורונה.
השתתפתי בקונצרטים קאמריים באוניברסיטה המורמונית בירושלים ובשבוע המוזיקה הישראלית. שניהם בשידור אינטרנטי.

כיצד נוכל לשמור על מוזיקה קלאסית והופעות חיות רלוונטיות בעידן הדיגיטלי?
התזמורת צריכה להתאים את עצמה לעידן הדיגיטלי, ע”י שידורים חיים ומוקלטים למנויי התזמורת ולקהל הרחב, כפי שהיא עושה בפועל. התזמורת צריכה לשמור על נוכחות במדיה החברתית ולהשתדל להגדיל את החשיפה התקשורתית שלה, ככל הניתן. התזמורת צריכה להקדיש מעשייתה למוזיקה מאת מלחינים חיים ולביצועי בכורה.

משהו נוסף על עצמך שתרצה/תרצי לחלוק עמנו?
אני נשוי לעדנה, מעצבת טקסטיל המתמחה באריגה ידנית ואבא גאה לנעם, 26, סטודנטית לרפואה ומחשבים, לעמית, 22, העוסק בעיצוב תלת מימדי ממוחשב ולרועי, 22, העוסק בכתיבת מוזיקה ובעיצוב.

כיסא ביילי ויוחנן גלעד