fbpx

סר אנדרש שיף

סר אנדרש שיף

משרת אמן הבית מוקדשת על ידי משפחת בולג לזכרו של סמי בולג

 

אמן הבית שלנו בעונה הקרובה יהיה הפסנתרן סר אנדרש שיף, שבזכות עומק אינטלקטואלי ומגע פסנתרני קריסטלי ואישי, מצליח להעניק פרספקטיבה חדשה גם על היצירות המוכרות ביותר. שיף יבצע את הקונצ’רטי האהובים של באך ושומאן, וייתן מבט אינטימי יותר על אמנות הפסנתר שלו ברסיטל.
שיף נולד בבודפשט שבהונגריה ב-1953, למד נגינה בפסנתר באקדמיה ע”ש ליסט אצל פל קדוסה, ג’יירג’י קורטג ופרנץ רדוש והשתלם בלונדון אצל ג’ורג’ מלקולם. הוא הופיע עם התזמורות המובילות והמנצחים הנוודעים ביותר רחבי העולם וכיום מתמקדת פעילותו בעיקר ברסיטלים ובהופעות כסולן-מנצח וכמנצח.
מאז 2004 ביצע סר אנדרש את מיכלול הסונטות של בטהובן ביותר מעשרים ערים, לרבות בציריך, שם הוקלט המחזור על ידי חברת ECM. הקלטות אחרות שלו לחברה זו כוללות רסיטלים מיצירות שוברט, שומאן וינצ’ק וכן את הפרטיטות, וריאציות גולדברג והפסנתר המושווה מאת י’ ס’ באך.
בשנים האחרונות היו ביצועי באך שלו למוקדי משיכה בפרומס בלונדון. כמו כן הוא מופיע בקביעות בפסטיבלים של ורבייה, זלצבורג ובאדן-באדן; באולמות ויגמור בלונדון, מוזיקפריין בוינה והפילהרמוני בפריס; בסיורי קונצרטים בצפון אמריקה ובאסיה; ובויצ’נזה שבאיטליה, שם הוא אוצר פסטיבל בתיאטרו אולימפיקו.
ויצ’נזה היא גם משכנה של קפלה אנדראה ברקה – תזמורת קאמרית שחברים בה סולנים בינלאומיים, נגנים קאמרים וחברים, ואותה יסד סר אנדרש ב-1999. יחד הופיעו בקרנגי הול, בפסטיבל לוצרן, בשבועות מוצרט בזלצבורג ובסיור באסיה ובעתיד הקרוב ובצעו את הקונצ’רטי של באך לכלי מקלדת באירופה.
סר אנדרש גם מרבה להופיע עם התזמורת הקאמרית של אירופה, תזמורת פסטיבל בודפשט ותזמורת עידן ההארה. ב-2018 היה לאמן עמית של תזמורת עידן ההארה, כהשלמה לעניין הרב שהוא מגלה בנגינה בכלי מקלדת תקופתיים.
סר אנדרש ממשיך ומטפח כישרונות צעירים, בעיקר באמצעות הסידרה “מקימים גשרים”, המעניקה לאמנים צעירים ומבטיחים הזדמנויות להופיע. הוא גם מלמד באקדמיות בארנבוים-סעיד וקרונברג, מרבה להרצות ולהדריך בכיתות אמן. ב-2017 ראה אור ספרו “מוזיקה נובעת מדממה”, מאמרים ושיחות עם מרטין מאייר, בהוצאת ברנרייטר והנשל.
לסר אנדרש שיף הוענקו פרסים ואותות כבוד בינלאומיים רבים, בהם מדליית זהב מטעם קרן המוצרטאום (2012), צלב ההצטיינות עם כוכב של גרמניה (2012), מדליית זהב מטעם האגודה הפילהרמונית המלכותית (2013), תואר אבירות על שרותיו למוזיקה מידי מלכת אנגליה (2014) ותואר דוקטור מהמכללה המלכותית למוזיקה (2018).

Nadja Sjöström Stockholm©

אנא מלאו את פרטיכם