להב שני מנצח על השביעית של ברוקנר
ליאור מישל וירוט מנגן קונצ'רטו לאבוב של מוצרט
ליאור מישל וירוט מנגן קונצ'רטו לאבוב של מוצרט
21:00 |
יום שבת
תל אביב
כשעה וחצי כולל הפסקה
היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, ת"אאולם הקונצרטים ע"ש לאוי
כשעה וחצי כולל הפסקה
ש"ח 200-610
ש"ח 200-610
כשעה וחצי כולל הפסקה
20:00 |
יום ג'
ירושלים
כשעה וחצי כולל הפסקה
תיאטרון ירושליםאולם שרובר
כשעה וחצי כולל הפסקה
ש"ח 270-485
ש"ח 270-485
כשעה וחצי כולל הפסקה
19:00 |
יום ד'
תל אביב
כשעה וחצי כולל הפסקה
היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, ת"אאולם הקונצרטים ע"ש לאוי
כשעה וחצי כולל הפסקה
ש"ח 210-610
ש"ח 210-610
כשעה וחצי כולל הפסקה
קונצ'רטו לאבוב
סימפוניה מס' 7
הסימפוניה השביעית של ברוקנר נחשבת על ידי רבים לפסגת היצירה הסימפונית שלו. ברוקנר כתב אותה בתקופה מורכבת בחייו, כאשר הוא מושפע מאד מהמנטור והמורה שלו ריכרד ואגנר ששינה את כל מה ׳ברוקנר חשב או ידע עד אותו שלב על מוזיקה. ברוקנר כתב את הסימפוניה הזו כהומאג׳ לואגנר, וככזאת היא רחבת ממדים, בעלת מנעד הרמוני עשיר, ואווירה רוחנית עמוקה. זו סימפוניה שנולדה מתוך חיפוש אחר יופי טהור והתעלות, מלאה ברגעים של מתח אינטנסיבי לצד השלמה שלווה – דואליות שמשקפת במידה רבה את הקתוליות של ברוקנר, ואת ההבנה שלו את המוזיקה כסוג של תפילה או גאולה.
לצד הסימפוניה המונומנטלית של ברוקנר, להב שני ינצח על הקונצ׳רטו המבריק של מוצרט לאבוב בביצוע ליאור מישל וירוט – האבובן הראשון של התזמורת שלנו. מוצרט כתב את הקונצ׳רטו הזה כשהיה בן 25, והוא מראה את האבוב ככלי שירתי ומלא צבעים, חגיגה של וירטואוזיות, שנינות והכריזמה המוצרטית החד פעמית. האזנה לשתי היצירות הללו מאפשרת התבוננות מעניינת על דרכים שונות בהן מלחינים מביעים רגש ורוחניות בהתאם לתקופה, לסגנון ולאישיות שלהם, אבל מחוברים כל אחד מהם לקול הייחודי והעמוק שלהם.